El Circuit de Barcelona-Catalunya és patrimoni MotoGP i un indret especial per als tants catalans que hi ha a la graella. I el qui té més transcendència de tots ells, Marc Márquez, ha parlat aquest dimecres per a Motorsport, revelant les seves sensacions de cara al GP de Catalunya d'aquest cap de setmana.
El 93 arriba a la cita com el rival a batre després d'encadenar 7 caps de setmana consecutius sumant la puntuació perfecta. Dit d'una altra manera, des del mes de juny a MotorLand, el gran dels germans Márquez ha guanyat les 14 curses que s'han disputat, incloent-hi dissabtes i diumenges. No obstant això, tot i arribar amb la moral pels núvols, el líder del Mundial prefereix anar amb peus de plom de cara a un circuit que mai li ha estat favorable. De fet, sincerant-se, Marc Márquez ha reconegut que "detestaria Montmeló si no fos el circuit de casa".

Marc Márquez: "Si Montmeló estigués a l'altra punta del món seria a l'últim al qual aniria"
Marc Márquez ha deixat clar que la seva estima per al traçat català prové perquè és el de la seva terra, però que, pel que fa a qüestions esportives, ni de bon tros està entre els seus preferits. Marc Márquez ha aclarit que "no és que el circuit sigui lleig, al contrari, és dels més bonics del calendari, però és dels que més m'ha costat sempre".
Per aquesta raó, la principal icona de l'actual graella ha admès que "si el circuit estigués a l'altra punta del món seria a l'últim que aniria, però en ser la cursa de casa, sempre és un Gran Premi molt especial". I de la mateixa manera que ho serà per a Marc Márquez, també ho serà per al seu germà Alex Márquez, que tot i que està a 175 punts en la general, és el seu perseguidor més immediat i un altre dels que estarà d'allò més motivat en competir davant la seva afició.

Aleix Espargaró tornarà davant els seus
I a banda dels Márquez, tres pilots catalans més correran aquest cap de setmana sobre l'asfalt del Circuit de Barcelona-Catalunya. Després de la seva tornada fallida al GP d'Àustria, Maverick Viñales estarà de tornada a bord de la seva Red Bull Tech3 KTM. Un altre dels pilots locals serà Alex Rins, que buscarà seguir engrandint la seva cartera de punts en un traçat especial per a ell.
I el darrer pilot català inscrit per al GP de Catalunya no és un altre que Aleix Espargaró, que mitjançant una wild card, correrà amb els colors d'HRC. Per al gran dels germans Espargaró té un component particularment especial aquest Gran Premi, i és que la setmana de la darrera edició, l'aleshores pilot d'Aprilia va anunciar la seva retirada per uns dies més tard fer-se amb la pole i la victòria esprint. Segons ell mateix va sentenciar, "aquest és el meu lloc preferit del món".