La temporada de MotoGP de 2024 promet ser una de les més emocionants que es recorden. Són diversos els al·licients que mantenen la morbositat dels aficionats al motociclisme que ja desitgen que doni el tret de sortida d'un mundial que tindrà Marc Márquez a Ducati. La seva arribada a Gresini el situa sota el paraigua dels de Borgo Panigale, que proveeixen de motos a l'equip de Nadia Padovani, amb tot el que això comporta. A més, cal sumar-li el salt de Pedro Acosta, una de les promeses més importants d'aquest esport de dues rodes, a la categoria reina, de la mà del GasGas Tech3 de KTM.
Finalment, també caldrà tenir en compte la introducció, per part de Dorna, de les concessions. Un fet que ha desencadenat la polèmica entre Ducati i KTM, ja que els italians consideren que, més o menys, estan a la mateixa altura. No obstant això, aquesta situació permetrà, també, donar un impuls a les fàbriques japoneses, Honda i Yamaha a més de, a priori, evitar que hi hagi tanta superioritat per part dels de Borgo Panigale, i ajustar més el mundial.
A Aprilia saben de la superioritat de Marc Márquez
Amb tot, al pàdoc tots temen Marc Márquez. En teoria, pujar a la Desmosedici GP23, malgrat no comptar amb totes les actualitzacions, li haurà de permetre tornar a ser entre els llocs davanters de la classificació i lluitar pel mundial. Així ho consideren tots els experts del motociclisme, que el situen al costat de Pecco Bagnaia i Jorge Martín, com un dels principals contendents al títol de 2024.
Massimo Rivola, CEO del departament de curses d'Aprilia, ha analitzat la temporada de 2024 i els reptes i objectius que s'han posat els de Noale. La declaració de Rivola marca una clara intenció i ambiciosa, encara que amb els peus a terra, perquè denota que per a ell el domini de Ducati continuarà sense dissoldre's, i menys amb el millor pilot de la graella entre les seves files.
"Només els nois de Ducati ens guanyen regularment i tenen un gran avantatge, amb vuit motos a la graella, vuit motos fantàstiques, i l'any que ve serà encara pitjor perquè la moto que va guanyar el títol mundial és pilotada per Marc Márquez", va dir el CEO d'Aprilia, unes paraules que reflecteixen el respecte que professen al '93' i la dificultat de vèncer les motos italianes.
Aprilia vol el subcampionat
El cert és que Aprilia ha anat creixent a passos gegantescos gràcies, en part, a la intervenció d'un Aleix Espargaró que va aguantar el ruixat quan els de Noale estaven enrere a la graella. Ara, els italians han aconseguit situar-se com un dels grans equips i fins i tot guanyar curses, el següent pas, diu Rivola, és ser el segon equip.
"Mai no planeges baixar les teves expectatives. L'objectiu ha de ser el segon millor fabricant", va sentenciar Massimo Rivola, que va assegurar els passos endavant que estan donant els seus amb la moto de l'any que ve: "La moto està millorant en general. Es tracta de detalls i hem de treballar més diligentment en aquests detalls".