Era un secret a veus que al pàdoc s'anava a generar polèmica i el debat està servit. KTM i Ducati s'han embardissat en un encreuament de declaracions amb el tema de les concessions com a principal culpable, encara que amb el ressentiment del fitxatge de Marc Márquez pel mig. La marxa de l'ilerdenc a la marca de Borgo Panigale ha cuit a l'equip austríac i ha tensat les relacions entre ambdues escuderies, però les queixes dels italians per la nova normativa amb les concessions han avivat la guerra.

Recordem que el '93' va estar a l'agenda de KTM, després d'anunciar el seu adeu a Honda després d'11 anys de relació. Tanmateix, els problemes dels austríacs per encaixar a tots els pilots amb contracte, van impossibilitar l'arribada del de Cervera al box. Alhora, l'octocampó del món, va anar cuinant la seva arribada a Gresini, a qui Ducati li serveix les seves Desmosedici, a foc lent. Un fitxatge que, igual com les concessions, ha aixecat una gran polseguera al seu pas, però que ja situa al català entre els candidats al títol.

Marc Márquez surt del box de Gresini en la seva nova Ducati / Foto: EFE
Marc Márquez surt del box de Gresini en la seva nova Ducati / Foto: EFE

Ducati es queixa de les concessions a KTM

Després de veure la insultant superioritat de Ducati, en MotoGP, se n'han adonat i volen tornar a ficar mà perquè la competició sigui una mica més emocionant. Per aquesta mateixa raó, han recuperat les concessions. Fa uns anys, precisament, es van introduir per ajudar les marques europees a combatre el domini de Yamaha i Honda, ara, s'ha girat la truita.

Les marques japoneses seran les grans beneficiades, amb KTM i Aprilia al segon bloc, i Ducati, en última posició, atès el domini que ha exercit durant els últims anys en els circuits. D'aquesta manera, els equips tindran més avantatges a l'hora de tenir wild card, utilitzar més motors o altres especificacions respecte a la marca de Borgo Panigale, que tindrà el mínim.

Lin Yarvis amb gest d'aprovació en el GP d'Índia / Foto: Europa Press
Lin Jarvis amb gest d'aprovació en el GP d'Índia / Foto: Europa Press

Com no podia ser de cap altra manera, la mesura ha estat molt ben acollida pels equips japonesos i per la resta de marques, a excepció de Ducati. Els italians entenen que cal ajudar Yamaha i Honda per, com va dir el mateix Lin Jarvis, màxim responsable de Yamaha en curses, "evitar que les fàbriques japoneses abandonin MotoGP en el futur. Una cosa que és molt important a llarg termini". Tanmateix, es queixen dels ajuts a KTM.

KTM respon a Ducati

Des de Borgo Panigale consideren que la marca austríaca no hauria de tenir tants ajuts. Segons els italians, KTM ha tingut prou ritme per competir contra ells i, de fet, ha guanyat curses i aconseguit poles, per la qual cosa la distribució, per a ells, és injusta. Ducati, dit d'una altra manera, s'ha queixat de l'enorme diferència en la distribució d'ajuts.

Pit Beirer amb rostre seriós al box de KTM / Foto: Europa Press
Pit Beirer amb rostre seriós al box de KTM / Foto: Europa Press

En KTM no han rebut de bon gust les paraules dels dirigents ducatistas i han carregat contra ells. Pit Beirer, director esportiu de KTM, en paraules a Motorsports va dir que "si hi ha vuit Ducati, no veig per què necessiten una novena moto de wild card a la graella. Encara que Ducati amb prou feines ha d'acceptar pèrdues amb el nou reglament, ara s'estan retratant com els grans màrtirs". Unes declaracions que no seran els únics estirabots i que s'aboquen en un context que comporta un gran conflicte d'interessos.