El Mundial de MotoGP 2024 va donar el seu tret de sortida diumenge passat 10 de març a Qatar, en un circuit de Losail que va ser testimoni que les coses no han canviat respecte a l'any passat. Ducati continua sent la gran dominadora de la graella, tant dissabte a l'esprint, com diumenge de cursa. En aquest últim cas, va ser Pecco Bagnaia, el vigent campió del món, que en una magnífica sortida va aconseguir situar-se en la primera posició per no deixar-la anar i aconseguir la primera victòria de la temporada.

El dia anterior, a l'hora de l'esprint, i com va succeir també durant el Mundial de 2023, Jorge Martín va ser el gran dominador, demostrant que res no ha canviat d'un any per l'altre. Ni tan sols l'aterratge de Marc Márquez a Gresini, encara que també pertanyi a la fàbrica de Borgo Panigale, no ha variat una tendència preocupant per a la resta de marques de la graella. I és que tant el '89' com el '1' continuen sent els principals favorits malgrat la irrupció de dues marques que els poden posar en problemes.

Marc Márquez Gresini EFE
Marc Márquez durant el Gran Premi de Qatar / Foto: EFE

Marc Márquez pot anar-se'n a Aprilia...

La principal alternativa a les Ducati oficials, perquè, no ens enganyem, la de Gresini no està per competir per la seva evident falta de velocitat en la recta, és KTM. Brad Binder va ser segon en les dues curses disputades fins ara i l'única capaç de competir, a Qatar, contra Bagnaia i Martín. També es va poder veure en un jove Pedro Acosta, amb la seva GASGAS, que va acabar novè malgrat ser la seva primera experiència en un Gran Premi de MotoGP i que deixa grans sensacions de cara a un futur no molt llunyà.

Tanmateix, Aprilia, és una altra de les marques a tenir en compte per destronar, per fi, Ducati. El gran fer d'Aleix Espargaró, il capitano de la marca de Noale, que no va abandonar la fàbrica en el seu pitjor moment, ha permès als italians créixer a passos gegantescos fins al punt de convertir-se en una opció fiable per conquerir el campionat. Si bé el de Granollers va tenir problemes diumenge, amb els pneumàtics, dissabte a l'esprint i el dia de qualy va demostrar que la RS-GP24 funciona.

Maverick Viñales disputant GP de les Amèriques 2023 / Foto: EFE - Adam Davis
Maverick Viñales disputant el GP de les Amèriques 2023 / Foto: EFE - Adam Davis

... en un intercanvi que acabi amb Viñales a Ducati

Tant és així que des de la marca de Noale estan preparant un canvi en el qual figura Márquez per acabar amb el domini de Ducati. A Aprilia saben que amb una muntura prou competitiva, el '93' és capaç de portar-la fins a límits insospitats i col·locar-la com la gran favorita per guanyar el Mundial. Per a això haurien de prescindir d'un dels seus pilots, i amb Aleix Espargaró sent l'autèntic emblema de la marca, és Maverick Viñales qui té totes les paperetes per ser l'altre cromo'.

Mac no seguirà a Gresini el 2025, perquè se sent enganyat per Ducati, que li va prometre poder competir per victòries i de tu a tu amb la muntura oficial, una cosa que ja s'ha vist que no és possible. A més, és un any de transició per a l'octocampió del món, que no acceptarà seguir un any més en un equip no oficial. D'aquesta manera, el de Roses, que manté un perfil baix, vindria com a anell al dit a Gresini i als de Borgo Panigale, conscients que no seria 'un altre gall al corral', malgrat tenir una dilatada experiència en el Mundial. A Aprilia tampoc no veuen malament l'intercanvi de cromos, ja que el català no ha estat capaç d'esprémer el rendiment d'una moto que funciona, com sí que ho ha fet el més gran dels Espargaró i com ho farà l'ilerdenc.