Durant molts anys, la Desmosedici ha estat la gran dominadora en MotoGP, i semblava impossible pensar que qualsevol altra fàbrica aconseguís lluitar pel campionat, i fins i tot arribar al podi. I aquest any, tot portava a pensar que la situació seria idèntica, en especial, després d'haver fitxat Marc Márquez, el pilot amb més experiència i talent de la graella. Però per a sorpresa de tothom, les coses han canviat en les últimes setmanes.
Malgrat que durant les primeres proves de la temporada va ser un monopoli de Ducati, liderat pel '93', que va arrasar tots els seus rivals, tot va començar a canviar des del Gran Premi de Jerez. Perquè en aquell moment, Fabio Quartararo va sorprendre tots aconseguint la 'pole position', una situació que s'ha tornat a repetir en el GP de França i en el d'Anglaterra, aconseguint-ne tres de consecutives. I en les curses dominicals, també hi ha hagut novetats.

Perquè en les dues últimes curses llargues que s'han celebrat, els guanyadors han estat Johann Zarco, amb una Honda, i Marco Bezzecchi, amb una Aprilia, demostrant que les distàncies entre les Ducati i la resta de marques s'han reduït considerablement, i ara tot està molt més igualat. I com afirmen molts experts, sembla que les concessions han donat resultat, i han provocat que tot s'iguali molt més en MotoGP.
De manera que les Desmosedici ja no tenen una superioritat tan insultant, i això ha donat molta més emoció al campionat, malgrat que continuen sent les dominadores, com demostra el fet que tinguin quatre pilots en les primeres quatre posicions del Mundial. Però en les últimes setmanes han evidenciat un estancament, que tan sols el talent i les habilitats de Márquez han aconseguit que no sigui tan cridaner com deuria.

Però al marge de Marc i del seu germà Álex, la resta de pilots de Ducati han patit molt més del previst per arribar a entrar al podi, i han estat per darrere d'altres pilots que a priori tenen motos inferiors.
Francesco Bagnaia assegura que Marc està maquillant els problemes de Ducati
I el primer que ha assegurat que a Ducati tenen uns problemes molt greus i que han de resoldre com més aviat millor és Francesco Bagnaia, que no és capaç de trobar-se còmode en cap moment.
Però ha assegurat que Marc està maquillant aquestes carències|, com ja va fer prèviament en Honda, i que poden ser molt perjudicials a llarg termini.