Marc Márquez va sorprendre propis i estranys al primer Gran Premi de la temporada, a Portimao, on va aconseguir una pole position totalment inesperada. A més, a la primera cursa a l'esprint de la història, el pilot de Cervera va aguantar el tipus i va acabar en una gens menyspreable tercera posició, la qual cosa li va permetre sumar els primers punts de la temporada.
Tanmateix, va ser un miratge. L'Honda és una de les pitjors motos de la graella i ha quedat demostrat, tant a Portimao, com en Termas de Río Hondo, on Márquez no va poder competir a causa d'una lesió per un accident que ell mateix va provocar. Precisament, les carències de la moto de la marca japonesa, obliguen el català a arriscar-ne més, i poden passar coses com les de Portugal.
Honda empitjora
A l'Argentina, encara sense Márquez, i amb Alex Rins a l'equip satèl·lit, Honda va provar amb un nou xassís, per tractar de solucionar els problemes de rendiment que estan tenint, d'altra banda, esperats. Els japonesos van anant a les palpentes amb el desenvolupament de la seva moto i no són capaços de donar amb la tecla.
El nou xassís en Termes de Río Hondo tampoc no va funcionar. Després de la cursa, Rins, que va aconseguir un novè lloc, es va mostrar molt decebut, malgrat l'intent de millora de la seva moto. Tant és així que per al company de Márquez a l'equip satèl·lit va ser fer un pas enrere: "Si fos per mi, hauria corregut amb el vell que ja tenia a la meva moto", va assegurar el pilot català.
Així doncs, lluny de millorar, el cert és que Honda empitjora i ha demostrat que no ha fet els deures durant la llarga aturada per pal·liar els problemes que van arrossegant des de fa temps. Els seus pilots estan molt decebuts amb la marca japonesa, sobretot la seva gran estrella Marc Márquez, que, cada vegada més, està lluny de seguir.
Márquez perd la paciència
Els problemes de la premiada marca japonesa no són nous. Ja venen des d'un temps enrere, però, Márquez, agraït per tot el que li ha donat Honda, va decidir donar-los un vot de confiança. Encara que la situació sembla haver canviat, i Márquez està començant a perdre la paciència.
Tant és així que al seu documental Marc Márquez. All in, deixava caure unes paraules sobre una possible ruptura amb Honda: "Jo vull tornar a dalt, amb vosaltres, però si no és amb vosaltres, em buscaré la vida", declarava el 8 vegades campió del món. I sembla que s'ha de buscar la vida, perquè, la moto, lluny d'avançar, va fent passos cap enrere.
L'únic que els pot salvar és Márquez. El de Cervera tornarà a pujar a la moto al Gran Premi d'Austin, un dels seus favorits, on des de 2013, únicament ha deixat de guanyar el 2019 i el 2022. Serà una bona prova de foc per saber si l'Honda funciona, o és Marc el que la fa funcionar.
No obstant això, el divorci entre el campió i el seu equip cada vegada és més evident. Honda és molt lluny de les Ducati, que són les grans dominadores. El català ja té dues opcions per lluitar pel títol fora del box d'Honda, i tant la marca italiana com Yamaha estarien encantats de comptar amb ell. El millor pilot de la graella, amb la millor moto, no tindria rival. Honda comença a tenir seriosos problemes.