Carregant...

Marc Márquez no vol complicacions, i desitja anar per la via ràpida. Sap que aquest cap de setmana té la seva primera oportunitat per guanyar el vuitè títol de MotoGP en la seva vida, i vol fer-ho en el Gran Premi de Qatar. No vol drama ni suspens, i encara que no sigui el seu circuit preferit, l'any passat va aconseguir els 37 punts. Així que espera repetir la fita, aprofitant que Jorge Martín encara no està recuperat, i és una incògnita saber si podrà pujar a la moto.

En cas que no ho aconsegueixi, el ‘93’ haurà d'aconseguir 30 punts més, i 10 més que Marco Bezzecchi, per ser matemàticament campió. No serà fàcil, tenint en compte que el Circuit de Losail és més favorable a les Aprilia que a les Ducati, encara que això no li servirà d'excusa, i anirà al 100% des del principi. Altrament, seria necessari esperar un parell de setmanes més, quan se celebrarà el GP de Portugal, on no ha guanyat mai.

Marco Bezzecchi

L'any passat no va poder córrer allà per culpa de la seva lesió, com ja li va succeir el 2020, i el seu millor resultat va ser el sisè lloc que va aconseguir el 2022. Si tampoc aconsegueix un bon resultat en el Circuit de Portimao, tot quedaria obert fins a l'últim Gran Premi de la temporada, a València. I, a priori, esto hauria de ser una bona notícia per al pilot del Ducati Lenovo Team, ja que és una pista amb sentit antihorari, i amb moltes corbes a esquerres.

Però la realitat és que en el Circuit de Ricardo Tormo no ha tingut molta sort últimament. El 2025, 2020 i 2021 no va estar disponible pels seus problemes físics, mentre que el 2024 es va celebrar en el Circuit de Montmeló per culpa de la DANA. El 2022 i el 2023 va acabar a terra, així que l'última vegada que va pujar dalt de tot del podi va ser el 2019.

De fet, tan sols ha guanyat dues vegades allà en MotoGP, així que no es pot considerar que sigui un dels seus predilectes, a diferència de Philipp Island, MotorLand Aragó, Sachsenring, Misano o Austin.

Márquez, convençut que la baralla pel títol no s'allargarà tant

Però Márquez no es mostra preocupat en absolut. Està convençut que la baralla pel títol de MotoGP no s'allargarà tant, i que quedarà resolta aquesta mateixa setmana, en el Gran Premi de Qatar.

Es troba molt motivat, i en molt bones condicions físiques.