Marc Márquez continua demostrant que és un pilot diferent. Primer va sorprendre, a la sessió matinal, aconseguint colar-se el primer en la qualy, d'aquest primer Gran Premi a Portimao. El pilot de Cervera sortia com a líder en la primera cursa a l'esprint de la història de MotoGP i, malgrat no poder consolidar el primer lloc, ha pujat al podi.

El més gran dels Márquez ha obtingut un gens menyspreable tercer lloc, que li ha permès sumar 7 punts. Per davant d'ell, la Ducati oficial de Pecco Bagnaia que ha fet història en ser el primer campió de la primera cursa a l'esprint de la categoria reina, en segona posició, Jorge Martín, també amb una Ducati, satèl·lit, ha quedat segon.

L'Honda no tira

Malgrat haver assolit un tercer lloc a l'sprint race que ningú no esperava, la cursa ha deixat clars un parell de punts. El primer d'ells és que l'Honda no tira. S'ha vist molt clar al pas de meta, a la primera volta, on les Ducati, l'han tret els adhesius a la moto de Márquez.

Això entrava dins del guió, ja que les motos de Borgo Panigale són les més ràpides de la graella. El problema arriba quan les KTM i Aprilia, també són molt més veloces que l'Honda. El segon que ha quedat clar, és que Marc Márquez és un pilot especial.

Ell fa bona a la moto i no al revés, demostrant que el que fa és digne d'admiració. Amb una de les pitjors motos, quant a ritme, Marc ha aguantat el tipus i ha aprofitat l'ocasió per agafar bones sensacions amb el pilotatge i aconseguir una tercera posició que li permet obtenir els primers 7 punts del mundial.

Bona mostra del maneig de Márquez amb aquesta Honda, ha estat l'avançament a Jack Miller i Miguel Oliveira, mentre aquests dos es barallaven pel tercer lloc, ha deixat anar fre i ha anat amb tot per depassar-los, i ho ha aconseguit deixant una de les imatges més espectaculars de la primera cursa a l'esprint. Si Marc Márquez és capaç de fer això amb una Honda, imaginin-se amb una moto potent. Una mica com li passa Fernando Alonso a la Fórmula 1, i és que la veritat, existeixen certs paral·lelismes entre ambdós.

Un format entretingut

Normalment, el millor de les curses, són les primeres i les últimes voltes, i això és el que reuneixen les sprint race. Una mini carrera reduïda a la meitat de voltes on els pilots es juguen el tot pel tot, ja que la posició de graella de diumenge la dictamina la qualy, i no les posicions en l'esprint, per la qual cosa tots se n'arrisquen més. La nova temporada de MotoGP ja ens ha donat la benvinguda i de quina manera!, les curses a l'esprint han arribat per quedar-se.

Amb aquest podi, Márquez, arrenca tercer en la classificació general amb 7 punts. I el cert és que eren pocs els que esperaven veure'l tan a dalt des del principi, per poc que millori l'Honda, Marc donarà moltes alegries a l'afició.