L'arribada de Marc Márquez a Gresini, per un any, fins a finals de 2024, i, per tant, a Ducati ha generat un petit sisme al si de la marca de Borgo Panigale. Els italians van dominar de cap a peus el mundial de 2023, gràcies a les seves vuit motos a la graella, i van conquerir una nova corona amb un Pecco Bagnaia que es va alçar amb el seu segon títol consecutiu. A més, el Pramac Racing, que rep les muntures de Gigi Dall'Igna, va acabar sent el millor equip independent i va aconseguir un subcampionat del món amb Jorge Martín.

Tot el que passa a Ducati és bo, i actualment, la resta d'escuderies estan sota la tirania italiana. Ara, amb l'arribada del '93' a la factoria ducatista, s'obre encara més la possibilitat d'ampliar aquesta bretxa que existeix entre tots els equips perquè, no ens enganyem, tots volen tenir Marc a les seves files. El de Cervera és el millor pilot de la graella, i el seu gran pilotatge (com ha demostrat amb una Honda vinguda a menys) el converteixen en un dels més competitius i, sobretot, en un dels favorits, amb la Desmosedici, per alçar-se amb una nova corona en la categoria reina.

Marc Marquez, realitzant els test oficials amb Ducati / Foto: Europa Press
Marc Márquez fent els tests oficials amb Ducati / Foto: Europa Press

Ball de noms en MotoGP per a 2025

Així doncs, a Ducati, no s'han tancat les portes i està tot obert de cara a 2025. Si bé és cert que sembla clar que Pecco Bagnaia continuarà formant part de l'equip oficial l'any que ve, encara queda un dubte en els de Borgo Panigale, qui l'acompanyarà a l'altre costat del box. Com no pot ser de cap altra manera, pràcticament, tots volen ocupar aquest seient a la fàbrica més dominant de MotoGP en el dia d'avui, tanmateix, sembla clar que els favorits són Marc Márquez, que rebutja la seva tornada a Honda, i Jorge Martín.

"Gairebé tots els pilots estan expirant el seu contracte, però a Ducati esperarem a les primeres cinc o sis curses per tenir una visió general de la situació. Fins i tot si tenim les idees bastant clares. De cara a 2025, amb tota probabilitat, un dels dos pilots de l'equip oficial serà Pecco Bagnaia", va dir el director esportiu de Ducati Corse, Paolo Ciabatti, abans d'afegir que "farem les nostres valoracions en funció dels resultats". Així doncs, una bona actuació de Márquez amb la moto satèl·lit li podria valer per pujar a l'equip oficial, encara que això impliqui perdre a un gran talent com Jorge Martín.

Livio Suppo durant la seva etapa en Suzuki / Foto: Europa Press
Livio Suppo durant la seva etapa en Suzuki / Foto: Europa Press

Així ho veu un gran expert en la matèria com Livio Suppo, exdirector esportiu de Ducati, Honda i la desapareguda Suzuki, qui al web de MotoGP, va destacar que "la seva moto és la millor, per la qual cosa tots els pilots d'una Ducati, en aquest moment, voldran quedar-se amb una Ducati. Però KTM i Aprilia continuaran creixent, i les concessions de Yamaha i Honda haurien de donar-los un potencial més gran". O cosa que és equivalent, qualsevol decepció dels grans pilots, com Marc Márquez, amb Ducati, els enviarà a emprendre una nova aventura si els convenç i és ambiciosa.

KTM i Aprilia atents a Márquez

Suppo va anar un pas més enllà i es va atrevir a assegurar que "si a mitjan temporada (2024), KTM, Aprilia, Honda o Yamaha han demostrat que han escurçat distàncies, llavors Jorge estarà al mercat", perquè si l'ilerdenc és competitiu serà "carn de moto oficial Ducati" per a 2025. Tanmateix, tant a la marca austríaca com en la de Noale, que esperen fer un gran pas cap endavant, es mostren atents a la situació de l'ilerdenc, a qui volen convèncer l'any que ve amb un bon projecte.

Marc Márquez firmant autògrafs en la seva última carrera|cursa amb Honda / Foto: EFE
Marc Márquez firmant autògrafs en la seva última cursa amb Honda / Foto: EFE

El que sembla totalment descartat és Honda. En paraules del mític expilot de motociclisme, Franco Uncini, a La Gazzetta dello Sport, "no crec que un sol any sigui suficient per tornar a ser competitius, caldrà experimentar molt, triar quin camí seguir, així que imaginar un retorn de Marc el 2025 no em sembla gaire plausible".