Aston Martin ha fet un evident salt qualitatiu aquesta temporada amb l'AMR23. Malgrat haver demostrat, sobretot en la recta final de temporada, que el monoplaça desenvolupat pels enginyers de l'equip britànic tenia visibles carències, la temporada dels de Silverstone es pot qualificar d'excel·lent. Gràcies a Fernando Alonso, que ha aconseguit el gruix dels punts obtinguts per l'escuderia verda, la marca britànica ha passat de la setena posició en el mundial a la cinquena. O, cosa que és el mateix, ha passat de sumar 55 punts a 280.

La gran base d'aquest projecte, a més de l'arribada d'enginyers procedents de Mercedes o Red Bull, ha estat el fitxatge del bicampió del món. Els seus vuit podis, en part, gràcies a un inici tan espectacular com inesperat, han estat els culpables de l'ascens de l'Aston Martin d'un Lawrence Stroll, convençut d'elevar l'equip del qual és propietari fins al més alt de la Fórmula 1. En 2024 regna l'optimisme a l'escuderia del magnat canadenc, amb el desenvolupament de l'AMR24, un monoplaça molt més competitiu i capaç de donar rendiment en tota mena de circuits.

Lawrence Stroll amb rostre seriós en el GP d'Austràlia / Foto: Europa Press
Lawrence Stroll amb rostre seriós en el GP d'Austràlia / Foto: Europa Press

Lance Stroll, al filferro

Existeix una gran alegria i satisfacció amb la gran temporada realitzada per Fernando Alonso. Tanmateix, el seu company de fatigues, Lance Stroll ha deixat més dubtes sobre això, amb una temporada difícil per al fill del propietari. El canadenc no ha estat a l'altura de l'asturià, gaire lluny dels registres del bicampió del món. Tret d'en un parell d'ocasions comptades, el jove pilot de Montreal, sempre ha acabat per darrere del seu 'col·lega' d'escuderia, situació que es reflecteix en la classificació final.

Les comparacions són odioses, i mentre que Alonso ha estat quart en la classificació de pilots, Stroll cau fins a la desena. Si bé és cert que l'asturià ha acabat per sobre de les possibilitats d'un monoplaça que era el cinquè de la graella, la temporada del canadenc no ha estat com s'esperava, després de començar a Qatar amb una mà trencada. Així doncs, el d'Oviedo ha sumat 206 punts, dels 280 que ha sumat el total de l'equip, contribuint Lance amb només 74 punts.

Llanci Stroll box Aston Martin / Foto: Europa Press
Lance Stroll al box d'Aston Martin / Foto: Europa Press

Una situació que ha 'enutjat' els inversors d'Aston Martin, que ja han donat un toc d'atenció al pilot de 25 anys, respecte al seu futur. El nou acord que ha firmat el magnat canadenc amb la petroliera Aramco, de l'Aràbia Saudita, que comporta més poder per a ells, ha posat en perill la continuïtat de Lance Stroll a l'equip del seu pare.

Aston Martin ja té substitut

Des de l'Aràbia Saudita ja han informat les seves intencions respecte al futur del pilot canadenc. Aquest 2024 podria ser l'última oportunitat de Lance Stroll per continuar vinculat al Gran Circ, perquè si no augmenta les seves prestacions a bord de l'AMR24, els grans accionistes d'Aston Martin ja han avisat que se n'anirà fora. De fet, ja tenen el seu substitut.

Alexander Albon Williams / Foto: Europa Press - Antonin Vincent
Alexander Albon amb Williams / Foto: Europa Press - Antonin Vincent

Amb la renovació de Fernando Alonso, fins a 2025, pràcticament feta, el seient del pilot de 25 anys anirà a parar a Alexander Albon. El tailandès, malgrat estar en un dels 'pitjors' equips de la graella, amb un monoplaça molt per sota de la resta, ha demostrat ser un gran pilot, amb actuacions realment sorprenents. Albon és molt del gust de Mike Krack, i a Aston Martin creuen que a bord del seu monoplaça, podria donar un rendiment més gran que Lance Stroll. Un moviment que també vol escometre Ferrari.