Lamine Yamal ja té 18 anys. Després d'assolir com a adolescent el que qualsevol futbolista somiaria aconseguir durant tota una carrera, la perla del Barça manté intacta la seva ambició i té clars els seus desitjos per a la seva primera temporada com a major d'edat.

El Barça ha compartit aquest diumenge un vídeo en què el de Rocafonda cita les seves principals ambicions per als 18. Amb Eurocopa, Lliga, Copa del Rei i Supercopa d'Espanya ja a la butxaca, l'extrem blaugrana deixa clar que "als 18 els demano la Champions League i el Mundial".

Lamine Yamal: "No tinc al cap pensar que tinc molts anys per jugar, jo vull guanyar ara"

Lamine Yamal pot presumir d'un llistat de títols conquerits que no molts futbolistes poden dir que han guanyat. Amb 17, cap. I, ara amb 18, Lamine anhela la Champions. De fet, el mataroní va mostrar-se com un dels futbolistes més afectats després d'aquella cruel eliminació per part de l'Inter de Milà a semifinals (7-6).

Aleshores, Lamine va prometre "portar-la a Barcelona", i és que, des de 2015, amb Messi, Neymar i Suárez a dalt, el barcelonisme no ha estat tan a prop de guanyar la màxima competició de clubs com en la darrera temporada. I, a banda de la Champions, Lamine somia amb el Mundial. El repte no deixa de ser majúscul per a la selecció espanyola, però el conjunt de Luis de la Fuente no deixa de ser favorit després de conquerir l'última Eurocopa i ser finalista de la darrera Nations League.

Lamine Yamal en la celebració de l'Eurocopa. / Foto: EFE
Lamine Yamal, en la celebració de l'Eurocopa / Foto: EFE

En qualsevol cas, per a ambdós títols, el prodigi del Barça no pensa en el llarg termini: "La meva mentalitat em diu que he d'anar a guanyar. No tinc en el cap pensar que tinc molts anys per jugar, jo vull guanyar ara. Ho intentaré i ho donaré tot per fer-ho".

Lamine Yamal: "Segur que tornarà a casa la Champions"

I amb la Champions com a primer objectiu, Lamine Yamal es dirigeix als culers per fer saber que "estarem allà" i "lluitarem" perquè "segur que tornarà a casa la Champions". I pel que fa a la Copa del Món, Lamine Yamal no ha dubtat a advertir que "aniré a buscar el Mundial", encara que la cita mundialista no arriba fins a l'estiu de 2026, dos mesos després que la pròxima Champions conegui el seu campió. Aleshores, pot ser l'estiu somiat d'un Lamine Yamal que ha protagonitzat un ascens meteòric sense precedents, sent seriós candidat a la Pilota d'Or ja com a menor d'edat, cosa que no s'ha repetit amb cap futbolista en tota la història.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!