Kilian Jornet ha tornat a sorprendre'ns i cada cop més s'esgoten els qualificatius. Després de pujar dues vegades l'Everest en només sis dies, l'alpinista català ha guanyat la quarta edició consecutiva del Hardrock 100 (160 km a la serralada de San Juan, al sud de Colorado) en 24 hores, 32 minuts i 22 segons, però amb un contratemps que no l'ha deixat sense la victòria: el braç en cabestrell després de dislocar-se l'espatlla.

Des de la sortida Jornet ha encapçalat la cursa, compartint les primeres posicions amb l'altre corredor espanyol Iker Karrera. No ha estat fins al descens del cim de Handies Peak quan ha caigut i s'ha fet mal a l'espatlla esquerra. Tot i així, ha hagut de fer els següents quilòmetres amb un sol bastó fins a la milla 56,6 quan ha estat atès pels metges. Amb un embenat, li han enganxat l'espatlla al pit i ha seguit en carrera.

Davant d'aquesta adversitat, Jornet ha seguit creient i no ha estat fins a l'últim tram, en la pujada de Bear Creek, quan ha recuperat el lideratge i ha aconseguit distanciar-se definitivament del seu perseguidor, el nord-americà Mike Foote. Agafat amb un únic braç ha creuat la meta guanyant, i el que és més important, donant una lliçó de no rendir-se i escrivint una nova pàgina en la història.

Hegemonia total

La Hardrock presenta un recorregut amb 20.772 metres de desnivell acumulat, tot i que des que va debutar Kilian Jornet l'any 2014, no se li ha escapat el títol. En la seva primera edició va guanyar i amb rècord: 22h41'35''. El 2015 va aconseguir la victòria amb un altre rècord, i ja el 2016 va guanyar després d'entrar a meta al costat de Jason Schlarb. Amb el títol d'avui continua una hegemonia que, a hores d'ara, i en l'estat forma en què es troba Jornet, tot apunta que no serà l'últim.