José Mourinho no està passant el seu millor moment, i menys després de la seva destitució del Manchester United. Sense feina com a entrenador, ni el vol el Reial Madrid, aprofita el temps per practicar sent comentarista de televisió. Però la seva última polèmica és sobre un informe del Barça de fa tretze anys.

El diari britànic Mirror explica uns polèmics informes de Mourinho quan entrenava el Chelsea a la temporada 2005/06. Aleshores el portuguès es va trobar amb el Barça als vuitens de la Champions, que precisament va guanyar el Barça amb Frank Rijkaard a la banqueta.

Dins dels comentaris d'aquells documents definia les estrelles blaugrana d'aleshores com eren Ronaldinho, Puyol o el mateix Messi amb 18 anys. Mourinho va definir l'argentí dient que tenia "qualitat i velocitat, però molt esquerrà. Té exactament els mateixos comportaments que Ronaldinho. Fa moviments per dins de les línies o diagonals. Encoratja el seu equip a avançar amb la pilota. Increïble en l'u contra u".

Europa Press

Mourinho anava a la banda més polèmica amb Ronaldinho: "Enganyador constant". I no es quedava aquí i el seguia definint com un futbolista de "transicions defensives molt pobres i treball defensiu per explotar. Cau fàcilment". I també parlant sobre Puyol: "És agressiu, però molt emotiu. Es torna boig amb l'àrbitre quan li fa falta i també en provocacions. És un defensa agressiu, juga amb anticipació utilitzant el cos. Té un mal sentit posicional (arriba al mig camp amb el davanter) i mal lideratge en defensa (vol tirar el fora de joc tot i que no és possible)".

Aquella eliminatòria la va acabar guanyant el Barça després d'una victòria a Stamford Bridge per 1-2 i un empat a un gol al Camp Nou. Eto'o i Ronaldinho van ser els golejadors blaugrana i també va ser l'eliminatòria del teatre després del maldecap que Messi li va crear.

L'argentí no va acabar l'eliminatòria sencera perquè els jugadors del Chelsea el van cosir a puntades de peu. "Catalunya és un país de cultura i sabeu el que és teatre. És teatre del bo", va exclamar Mourinho.