Jorge Martín i Marc Márquez, en el dia d'avui, són dos dels grans referents espanyols a la graella de MotoGP i dos dels principals candidats a arrabassar-li el títol de vigent campió a Pecco Bagnaia. Ambdós, també, seran protagonistes de la Silly Season del motociclisme de cara al 2025, ja que els seus contractes amb les seves respectives marques, ambdues satèl·lits de Ducati, expiren a final de la present temporada.

I tots dos tenen el mateix objectiu en ment, que aquest sigui l'últim any, i el primer en el cas del català, sota les ordres d'un equip satèl·lit. Encara més, els dos pilots comparteixen la mateixa ambició, que no és cap altra que la de fer un pas endavant i escalar l'equip oficial de Ducati i asseure's al costat de Pecco Bagnaia, que ja té assegurada la seva continuïtat per a l'any que ve.

Gino Borsoi i Jorge Martín durant el GP de València / Foto: Europa Press
Gino Borsoi i Jorge Martín durant el GP de València / Foto: Europa Press

Yamaha s'interessa a Jorge Martín...

En aquest joc de les cadires, s'ha aclarit recentment una altra incògnita, la de saber què passaria amb Fabio Quartararo, qui havia estat coquetejant amb la resta d'escuderies de la graella per sortir d'una Yamaha vinguda a menys. Tanmateix, els d'Iwata han aconseguit convèncer el francès per retenir-lo, malgrat el mal moment esportiu que estan vivint a la marca dels diapasons. La raó, una de molt pes, en concret, 12 'quilos' anuals que s'embutxacarà el Diablo per continuar vinculat als japonesos.

No contents amb això, els nipons, conscients que, a més de desenvolupar les seves M1, necessiten un altre pilot per a la nova etapa en què se sumiran, que permeti portar al límit la muntura i tornar a despertar la il·lusió de la marca, ja pensen en el nou company del francès. En aquesta travessa, han descartat la possibilitat de Márquez, però no la d'incorporar Jorge Martín.

Marc Marquez Gresini / Foto: EFE - Noushad Thekkayil
Marc Marquez rient / Foto: EFE - Noushad Thekkayil

... i Marc Márquez ho celebra

Martinator no pensa en cap altra cosa que no sigui pilotar per a un equip oficial el 2025. El principal desig del madrileny, com no podia ser de cap altra manera, és el de fer-ho per a Ducati, fàbrica amb la qual continua vinculat en el Prima Pramac Racing. Costa creure que Martín estigui decidit a passar-se de la millor moto de la graella, recordem que pilota la mateixa muntura que Pecco Bagnaia i Enea Bastianini, per la d'una Yamaha que no és a prop ni per indici. Tanmateix, més enllà d'això, hi ha el prestigi de ser en un equip de fàbrica.

En cas que aquest moviment succeís, significaria una bona notícia per al més gran dels Márquez, ja que el seu principal rival per aconseguir un seient a la Ducati oficial, es descartaria. O, si més no, també podrien considerar-lo un bon substitut de Martinator en el Pramac, on, malgrat no ser pilot oficial, sí que comptaria amb l'última versió de la Desmosedici.