Després de molts mesos de rumors i especulacions, per fi es va confirmar el traspàs de Martín Zubimendi a l'Arsenal, que era un secret a veus. L'estiu anterior ja va estar molt a prop d'abandonar la Reial Societat, després de guanyar l'Eurocopa, encara que en aquell moment, va ser el Liverpool l'equip que més va insistir en el seu fitxatge. Però a última hora, i en un gir inesperat dels esdeveniments, va decidir romandre al seu actual equip, i no fer les maletes.
Ara, en canvi, l'internacional espanyol ja tenia presa la decisió de sortir i provar sort en un altre lloc, coincidint amb la dimissió d'Imanol Alguacil, i amb la desastrosa campanya que ha completat l'entitat 'txuri urdin', que no ha estat capaç de classificar-se a competicions europees per primera vegada en diverses temporades. Gràcies a una clàusula de rescissió de 60 milions d'euros, podia aterrar a qualsevol equip sense cap problema.
I ja havia estat col·locat a l'agenda d'equips de la magnitud del Bayern de Munic, del Manchester United, del Barça o del Reial Madrid. Tanmateix, han estat els més ràpids han estat els 'gunners', i han aconseguit convèncer el centrecampista de 26 anys. Martin Ödegaard, Mikel Merino i Mikel Arteta han tingut un paper molt important, i ara Jokin Aperribay està obligat a buscar un substitut de garanties per a una de les grans figures de la plantilla.
Però a Anoeta ja semblen tenir decidit com invertiran els diners que han ingressat per la venda de Zubimendi, i s'han marcat dos objectius. El primer de tots és el d'Ezequiel 'Equi' Fernández, que defensa els colors de l'Al-Qadsiah de la Saudi Pro League, on va arribar l'estiu anterior, i comparteix vestidor amb Nacho Fernández, Iker Almena o Pierre-Emerick Aubameyang. I ja té decidit sortir, ja que no es troba còmode a l'Aràbia Saudita.
En aquest sentit, estaria encantat de poder provar sort en La Liga EA Sports, i en la Reial Societat estan preparats per pagar els 20 'quilos' que costaria l'operació, aproximadament.
Igor Julio, el següent objectiu de la Reial Societat
Així mateix, Aperribay també té previst invertir els diners que han obtingut per Zubimendi amb l'arribada d'un jugador que reforçaria una demarcació molt necessitada, com és l'eix de la rereguarda.
I l'elegit és Igor Julio, del Brighton & Hove Albion, que agraden molt en la Reial Societat, i que creuen que podria arribar a convertir-se en el líder de la defensa.