Un dels grans protagonistes del mercat estival del Barça va ser Fermín López, que va estar a prop de sortir durant els últims dies. Malgrat que havia tingut un rol important en la pretemporada, i va ser elegit com l'MVP del Trofeu Joan Gamper, no van tardar a aparèixer rumors que s'encarregaven de col·locar-lo a l'agenda d'altres clubs top d'Europa. I encara que el mateix jugador garantís la seva continuïtat, no oculta que va arribar a tenir dubtes.
Sobretot, després que Hans-Dieter Flick critiqués públicament la seva actitud i el seu rendiment en els entrenaments, una cosa que no considera justa, i que no li va agradar en absolut. A més, va ser substituït al descans en la primera jornada de La Liga EA Sports, contra el RCD Mallorca, i en la segona, davant l'UD Llevant, ni tan sols va jugar. Una situació que va posar en alerta a tots els seus pretendents, com el Bayer Leverkusen, el Manchester United, l'Aston Villa o el SSC Napoli.

Però va ser el Chelsea l'equip que més va insistir per provar de treure'l del Camp Nou, i arribar a un acord per la seva contractació. Enzo Maresca estava convençut que era un reforç de luxe, i va demanar a Todd Boehly que no ho dubtés a l'hora de provar sort. Van existir converses amb Joan Laporta i amb Deco, i van col·locar a sobre de la taula una oferta que arribava als 60 milions d'euros, comptant fixos i variables, que es van plantejar acceptar.
El Barça no volia desfer-se de Fermín, però els problemes econòmics obligaven a haver d'estudiar aquesta proposta. Per sort, l'internacional espanyol va optar per rebutjar als 'blues', i va donar una alegria a 'Hansi', qui li va demanar perdó i va reiterar que aquest any ha de ser el de la seva consagració definitiva com un pilar indispensable en els sistemes. I, de moment, el '16' ha respost, com demostra la increïble actuació que va completar contra el València.
Va ser el millor de l'equip, i va anotar un doblet, aprofitant al màxim la seva segona titularitat aquest curs. I el president té clar que no li permetrà sortir per cap motiu. Ni per 60 ni per 80 'quilos' no li obrirà les portes, i l'única manera és que algun equip pagui l'import total de la seva clàusula de rescissió, valorada en 500 milions.
Fermín avança Dani Olmo en les preferències de Flick
Ara mateix, és una utopia pensar que Dani Olmo pugui jugar com a titular abans que Fermín. I el més probable és que l'ex del Betis, del Linares i del Recreatiu de Huelva jugui de nou des del principi per enfrontar-se al Newcastle United, en el debut en la fase regular de la Champions League.

Ha fet mèrits per ser crucial en el Barça.