D'entre les golejades que el Reial Madrid s'ha endut a can Barça, un jove Jeffrén Suárez va posar la cirereta en la maneta que va tenir lloc al Camp Nou durant la temporada 2010/11. A la conclusió d'aquella mateixa campanya, l'Sporting de Portugal se'l va endur per 3,75 milions d'euros, donant el veneçolà per encetada una carrera de rodamon fotuda, segons ell, per Andoni Zubizarreta.
"Zubizarreta em va fotre la carrera"
"Les lesions van ser la raó per la qual me'n vaig anar del Barça i amb aquest tema, el club em va donar l'esquena. No Guardiola, sinó Zubizarreta, que va ser qui em va fotre la carrera. Jo tenia una oferta del València i ell em va tancar les portes a Espanya. Quan venien equips de fora a preguntar per mi, el preu estava entre els 3 i els 4 milions d'euros i quan venia un d'Espanya rondava els 5 milions. Des de llavors no el puc ni veure", ha comentat Jeffrén en el pòdcast 'Helado Oscuro'.
Després de passar pel futbol lusità, la seva carrera el va dur a conèixer Bèlgica, Suïssa, Xipre, el Paraguai, els Emirats Àrabs i, finalment, Tailàndia. Al país asiàtic es va retirar el darrer estiu i avui, amb 37 anys, ja ha provat la seva primera experiència com a entrenador. En aquest aspecte, Jeffrén va començar la seva carrera com a futbolista professional amb el millor professor possible, i és que el seu primer entrenador a l'elit va ser Pep Guardiola. Sobre el de Santpedor, Jeffrén té un gran record futbolístic i ha bromejat que al Barça "li dèiem el malalt", però no ha deixat d'admetre que "vaig aprendre molt d'ell".

El control de Pep Guardiola, les peculiaritats de Messi i el lideratge de Xavi i Puyol
Jeffrén ha recordat que "Guardiola era qui tocava les tecles", però no ha volgut passar per alt que era Leo Messi qui ho feia "tot" sobre la gespa: "El que feia tot era el petit i tots el seguíem a ell, comença. I mentre que l'exfutbolista analitza que Messi era el líder amb la pilota als peus, destaca que el qui liderava el grup anímicament era Carles Puyol: "Si anàvem a la guerra, els primers eren Puyol i Messi i darrere anàvem nosaltres".
No obstant això, tot i que Jeffrén ha estat una altra de les mil i una veus que ha destacat el talent sobrehumà de Leo Messi, no ha tingut pèls a la llengua a l'hora de subratllar alguna de les seves peculiaritats: "A Messi no el podies tocar i hi havia molts problemes amb això, perquè molts que venien del filial anaven forts i si formaves part del seu cercle podies vacil·lar amb això, però sinó...", deixa caure el veneçolà, advertint.
I de la mateixa manera que compartir vestidor amb Messi en aquell Barça tenia les seves ombres, Jeffrén destaca totes les llums que aportaven els pesos pesants de la plantilla. En aquest sentit, destaca que "els grans et tractaven molt bé i et feien sentir còmode des del primer dia. Una cosa que fan molt bé és que sempre cuiden molt el planter, fins i tot els jugadors que venen de fora. Si em preguntes què és un equip, allò era un equip. Dani Alves, Puyol i Xavi van ser els que em van tractar millor quan vaig estar malament per les lesions i em deien: 'Tranquil Jeff, que això passarà'", tanca el jugador, parlant del seu període més fosc pel que fa als problemes físics.

Jeffrén, sobre Lamine Yamal: "Cal agafar-lo, perquè si no l'agafes a temps... oblida't"
I sobre l'equip actual, Jeffrén ha advertit que "té 18 anys i és normal que no sàpiga les conseqüències dels seus actes, però cal agafar-lo, perquè si no l'agafes a temps... oblida't". En qualsevol cas, ha considerat que "crec que el Barça farà les coses bé".