Javier Tebas no es rendeix. El president de LaLiga EA Sports ha tornat a deixar clar que estan treballant per traslladar un partit de la Lliga de la pròxima temporada als Estats Units, concretament a Miami. I el principal candidat per ser el protagonista d'aquesta cita és el Barça. "Tenim un compromís de jugar algun dia a Miami. Ja al seu dia parlem d'involucrar equips importants, o veure un partit de l'Atlètic de Madrid contra el Barça. Veurem el que ens permet fer el calendari, però la idea és portar un gran club. És clar que, veient les relacions amb els uns i els altres, la predisposició... seria més fàcil el Barça que el Reial Madrid", ha afirmat Tebas en una entrevista concedida a l'ESPN.
Vila-real - Barça de la 17a jornada, el possible partit nord-americà de la Lliga
Així doncs, sembla que LaLiga ho tornarà a intentar per portar d'una vegada per totes un partit de la seva competició als Estats Units. En temporades anteriors, aquesta idea ja ha estat una possibilitat real, però mai ha arribat a concretar-se. El curs passat, el Barça va estar a punt de jugar el partit contra l'Atlètic de Madrid a Miami. Els dos clubs ho veien bé i també existia el vistiplau de la Reial Federació Espanyola de Futbol. Tanmateix, LaLiga va acabar frenant la iniciativa perquè considerava que amb la desgràcia de la DANA no era el moment oportú.

Finalment, el compromís amb els Estats Units i Miami es va acabar traslladant a la 2025-26. Concretament, segons ha informat el diari SPORT, la data que millor encaixaria per a aquest esdeveniment seria al cap de setmana del 21 de desembre. I els dos equips escollits podrien ser el Vila-real, un equip que la temporada vinent jugarà la Champions League, i el Barça. Aquest enfrontament correspondria a la 17a jornada de Lliga i seria l'última que es disputi del 2025. El local seria el conjunt dirigit per Marcelino García Toral. Es tractaria d'una data ideal perquè ja no hi haurà competició europea i els dos equips tindrien més marge per desplaçar-se fins als Estats Units i aclimatar-se al nou escenari. De moment, però, tot plegat és una idea embrionària i s'espera que en les pròximes setmanes i mesos puguin avançar les negociacions entre totes les parts implicades.
El Reial Madrid, descartat per a la cita estatunidenca
En canvi, l'equip que ja ha confirmat Javier Tebas que està descartat per aquest possible enfrontament a Miami és el Reial Madrid. El motiu principal és la mala relació que existeix entre Florentino Pérez i Javier Tebas, que impediria qualsevol acord en un assumpte tan disruptiu com aquest. A més a més, faltarà veure quina és la reacció de l'afició dels equips implicats, que es quedaran sense la possibilitat de veure els seus equips des de l'estadi.