El Barça debuta aquest dissabte al sempre difícil estadi Son Moix de Mallorca amb la ressenyable baixa de Robert Lewandowski. Tot i la sensible absència del seu màxim artiller, el conjunt blaugrana buscarà sumar els tres primers punts de la temporada contra un equip que sempre ha pogut presumir de ràtios molt baixes pel que fa a gols encaixats. 

En qualsevol cas, en la darrera cita en què va acollir al conjunt blaugrana, va cedir cinc gols (1-5). Per aquesta raó, Jagoba Arrasate, entrenador del conjunt 'bermellon', té clar que "hem de fregar l'excel·lència" per fer-li mal a un Barça que "s'ha acostumat a fer quatre o cinc gols per partit".

Jagoba Arrasate Mallorca / Foto: EFE
Jagoba Arrasate, entrenador del Mallorca, durant la roda de premsa prèvia al partit contra el Barça / Foto: EFE

Jagoba Arrasate, molt crític amb la Lliga i els terminis del mercat de fitxatges

Tot i que el plantejament del partit en si ja és un tema que preocupa al tècnic biscaí, Arrasate té en plantilla altres fronts oberts no menors, com ho són les més que possibles sortides de Pablo Maffeo Cyle Larin. El de Berriatúa s'ha mostrat molt crític amb la Lliga i els terminis del mercat de fitxatges, reconeixent que el fet que encara totes les plantilles puguin fer modificacions "adultera" la competició.

En qualsevol cas, ha explicat que "hi ha mil coses que adulteren", exemplificant en el mateix mercat de fitxatges o "el repartiment (econòmic) televisiu". Sigui com sigui, les paraules del preparador del Mallorca anaven dirigides en la seva major part als greus problemes amb les inscripcions que travessen la gran majoria d'equips de la Lliga a hores d'arrencar la competició.

Joan Garcia, nou futbolista del Barça / Foto: F. C. Barcelona
Joan Garcia, en la seva presentació com a nou futbolista del Barça / Foto: FC. Barcelona

Sense anar més lluny, el seu rival d'aquest dissabte, el Barça, segueix sense poder inscriure Joan Garcia Marcus Rashford, que són les seves principals urgències de registre per a la seva primera jornada. En qualsevol cas, el conjunt blaugrana ni de bon tros és l'únic, ja que hi ha molts altres equips que travessen el mateix tipus de problemes, però en una magnitud molt més greu. Sense anar més lluny, en entitats com el Sevilla es pot qualificar la situació com a dramàtica.

Pablo Torre, el gran al·licient del Mallorca-Barça

I mentre que el Mallorca compta amb els seus fronts oberts i el Barça buscarà alternatives a la baixa de Lewandowski, el gran al·licient sobre la gespa serà Pablo Torre. El mitjapunta càntabre va canviar Barcelona per Mallorca aquest darrer mes de juliol i Arrasate confirma que "s'ha adaptat molt bé, ja va fer bon partit contra l'Hamburg i és feliç perquè li agrada jugar". En aquest sentit, l'entrenador dels balears considera que  "serà especial per a ell, però el veig il·lusionat amb el projecte, el repte de ser important i tant de bo ho demostri".

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!