Espanya va aconseguir el bitllet per als quarts de final del Mundial després d'eliminar Portugal en un partit molt renyit de principi a fi. El combinat dirigit per Luis de la Fuente va obtenir el premi gràcies a un gol en el descompte de Mikel Merino després d'una gran assistència de Ferran Torres després d'una jugada col·lectiva perfecta de l'equip espanyol.
La celebració més eufòrica de Lamine
Després del partit, el compte d'RTVE va compartir a les xarxes socials un vídeo de la celebració desfermada de diversos jugadors arran del gol que certificava el pas a la següent ronda, un festeig en què totes les mirades van anar a parar a Lamine Yamal.
L’atacant del Barça va esclatar d’alegria amb la diana de Mikel Merino i no va amagar l’eufòria: crits, braços enlaire i una reacció tan espontània com reveladora d’un moment enorme. Al cap i a la fi, acabava d’assegurar-se la presència als quarts de final d’una Copa del Món.
😱 El desahogo de Lamine Yamal tras el gol de Mikel Merino.
— Teledeporte (@teledeporte) July 6, 2026
🫂 La celebración Lamine-Ferran-Llorente.
🪑 Todo el banquillo en el campo.
🔥 Puro espectáculo.#MundialRTVE #FIFAWorldCup #CopaMundialFIFA pic.twitter.com/1BWKbWJrlf
Les imatges parlen per si soles; Lamine Yamal va celebrar el gol com ho hauria fet qualsevol aficionat, amb una barreja d'alleujament, nervis alliberats i pura felicitat després d'un partit que no es va decidir fins al minut 90. Tot i que l'extrem blaugrana no va fer el seu millor partit, va tornar a demostrar que continua sent un dels arguments d'Espanya per intentar alçar-se amb el segon Mundial de la seva història, amb jugades i internades que van causar molts problemes al combinat lusità.

El vídeo es va omplir ràpidament de missatges d'aficionats celebrant la passió de Lamine, que malgrat la seva joventut, ja viu aquests partits amb una intensitat pròpia dels grans escenaris. La seva reacció, entre crits, salts i gestos d'incredulitat, es va convertir en una de les imatges més compartides de la nit i va tornar a demostrar la passió que genera cada aparició de l'extrem del Barça amb l'equip de Luis de la Fuente.
La pròxima prova, davant Bèlgica
Després de la victòria davant Portugal per la mínima, Espanya jugarà els quarts de final de la competició contra Bèlgica el pròxim divendres, 10 de juliol. L'equip dirigit per Rudi García es va encarregar d'eliminar Estats Units amb una golejada àmplia i sense passar cap dificultat (1-4).

En el mateix costat apareix també França, que jugarà el seu encreuament de quarts contra el Marroc. És a dir, si Espanya supera Bèlgica, en semifinals podria trobar-se amb la potència francesa o amb una selecció marroquina que ja ha demostrat que no està al Mundial de passada.
El que queda clar és que Lamine continuarà gaudint com un nen d'un Mundial que cada vegada el veu més a prop de la seva millor versió. Després de començar el torneig condicionat per una lesió que li va impedir estar al 100% físicament, l'atacant del Barça comença a sentir-se més solt, més determinant i amb aquesta espurna que el converteix en un jugador diferent cada vegada que toca la pilota.