Malgrat que no visquin el seu millor moment, Honda pot presumir de ser la marca més premiada en tota la història de MotoGP. Han aconseguit una infinitat de títols, i amb molts pilots diferents, com Casey Stoner, Nicky Hayden, Valentino Rossi o Àlex Crivillé. I, per descomptat, Mick Doohan, que era considerat com el millor pilot de la història de la fàbrica japonesa, ja que va ser absolutament invencible, i va aconseguir cinc campionats consecutius entre 1994 i 1998.

Però es va veure superat per Marc Márquez, que va acabar per destrossar tota mena de rècords des de la seva arribada a la categoria reina. El seu any com a 'rookie', va ser capaç d'imposar-se en la baralla pel títol, malgrat haver de competir contra rivals amb molta més experiència, com 'El Doctor', Jorge Lorenzo, Dani Pedrosa o Andrea Dovizioso. Es va convertir en el pilot més jove a ser campió, i també en el més jove en guanyar un Gran Premi, amb tan sols 20 anys.
El de Cervera va fer història a la marca de l''Ala Daurada', on va estar pràcticament tota la seva carrera, i va ser capaç de celebrar sis trofeus, sent el de 2019 l'últim de tots. Perquè el 2020 va patir una greu lesió, de la qual no es va poder recuperar en gaire temps, i va estar pràcticament tres anys sense poder competir amb normalitat, perdent-se'n més de la meitat de les curses que es van celebrar en aquell període. I no és casualitat que coincidís amb el declivi d'Honda.
Van deixar de ser competitius, i es van quedar enrere, una cosa que va provocar que el '93' prengués la decisió d'abandonar el HRC Honda Factory Team a finals de 2023, per marxar a Ducati. I va renunciar a l'increïble salari de 25 milions d'euros per temporada que percebia en aquell moment, per tornar a guanyar, com ho està fent actualment. Tanmateix, Alberto Puig l'ha deixat obertes les portes perquè torni algun dia.

A la fàbrica asiàtica continuen tenint un gran record de Márquez, que va deixar molts amics, i estarien encantats de poder tenir-lo de nou en l'estructura.
Honda intentarà recuperar Márquez el 2027
Si Márquez continua competint i encara no s'ha retirat, en Honda intentaran convèncer-lo perquè torni el 2027, moment en el qual haurà expirat el seu compromís amb el Ducati Lenovo Team.
En aquell moment s'haurà implantat el canvi de reglament en MotoGP, i esperen ser de nou la marca que domini la categoria, gràcies a les concessions que tenen.