A tothom li sorprèn veure en la situació en la qual es troba Honda. Perquè per a la gent que porti molt temps sense seguir l'actualitat de MotoGP, resultarà inexplicable veure com la marca més premiada de tots els temps ara lluita per tornar a ser competitiva, i acumula una sèrie de temporades desastroses. Molt enrere han quedat aquells dies en els quals dominava la categoria reina amb llegendes com Mick Doohan, Àlex Crivillé, Valentino Rossi, Dani Pedrosa, Nicky Hayden o Casey Stoner.

I no podem oblidar-nos de Marc Márquez, que va guiar la fàbrica japonesa a conquerir sis títols entre 2013 i 2019. Es va convertir en el líder i en el referent del projecte, i no és casualitat que comencessin a perdre el rumb des de la greu lesió que va patir l'ilerdenc el 2020, temporada en la qual va ser absent, i també es va perdre molts grans premis durant 2021 i 2022. I ningú no va ser capaç d'assumir la responsabilitat de substituir-lo.
Jorge Lorenzo o Pol Espargaró van fracassar amb estrèpit, i Joan Mir va pel mateix camí. I és que, malgrat proclamar-se com a campió del Món amb Suzuki, no ha estat capaç de ser competitiu en cap moment amb la marca de l'Ala Daurada', que prova de trobar respostes, i no ho aconsegueix. Han invertit molts diners a portar noves peces i en material que permeti poder arribar a les Ducati, les KTM o les Aprilia, però no ho han aconseguit.
Aquest any van començar de manera il·lusionant, i fins i tot van poder celebrar una victòria i un podi de Johan Zarco, però de nou han tornat a perdre el rumb. Perquè mentre la resta d'equips han continuat avançant, en Honda no han pogut millorar tant com esperaven, i continuen arrossegant problemes amb el 'chattering' i la falta de velocitat i acceleració, que s'ha convertit en un mal de cap. I ni tan sols els pilots emprovadors no són capaços d'ajudar.

Aleix Espargaró, que va arribar fa uns mesos després de retirar-se, ha explicat públicament els mals de cap que tenen per poder portar una solució definitiva.
En Honda compten els dies que falten per al canvi de reglament
Alberto Puig es nega a rendir-se, i aquest any espera portar a una estrella que ompli l'enorme buit que va deixar Márquez. I per aquest motiu ha contactat amb Jorge Martín, perquè ocupi el seient de Luca Marini.
Però l'única esperança que tenen en Honda ara mateix és que arribi aviat el canvi de reglament, que acabarà amb l'aerodinàmica, i que esperen que ajudi a tornar a ser tan competitius com abans.