El Barça ja treballa amb diversos escenaris de cara al pròxim mercat d'estiu i tots ells passen directament per les peticions de Hansi Flick. El tècnic alemany ha traslladat internament tot el que necessita per seguir desenvolupant el seu projecte amb plena convicció. Flick vol un equip totalment adaptat a la seva idea de joc i creu que ha arribat el moment de fer un pas endavant en la planificació esportiva.
La lectura que fa l'entrenador és que el Barça necessita pujar el nivell amb una sèrie de noms molt concrets i reduir la presència de futbolistes que no encaixen del tot en el seu model. No es tracta d'una revolució, però sí que vol refinar la plantilla per competir de veritat en els grans escenaris europeus.
Tres fitxatges que Flick considera estructurals
En defensa, Flick ha assenyalat Alessandro Bastoni per damunt de la resta d'opcions. El central italià és el perfil que més el convenç per liderar la saga. És contundent, s'ha guanyat la jerarquia i compta amb una molt bona sortida de pilota, Flick el veu com una peça clau per donar estabilitat defensiva i millorar la construcció des der enrere, un dels punts que vol millorar

Per al centre del camp, l'elegit és Bernardo Silva. El tècnic alemany considera que el portuguès aportaria control, dinamisme i una lectura del joc ideal per als partits grans. La seva capacitat per associar-se i mantenir la possessió en zones de risc el converteixen en un jugador diferencial per elevar el nivell del Barça quan Pedri no estigui disponible.
En atac, el nom marcat en vermell és Julián Álvarez. Flick busca un davanter total, que sigui un golejador i amb la capacitat de pressionar alt i participar en el joc de construcció. L'argentí encaixa a la perfecció en aquest perfil i és vist com una peça que podria transformar la davantera com a recanvi de Lewandowski.
Ajustaments necessaris en la defensa
Però a més de fitxar, Flick també considera necessari alleugerir la plantilla en algunes posicions. El tècnic vol treballar amb jugadors plenament alineats amb la seva idea i que li ofereixin garanties constants. En aquest context, ha traslladat que Ronald Araujo i Andreas Christensen no són centrals sobre els quals vulgui construir a mitjà termini.
La realitat és que Flick entén que no s'ajusten del tot al que busca per a la seva defensa. Per això, veuria amb bons ulls que el club estudiés ofertes per tots dos i facilités les seves sortides. El missatge de Flick és més de planificació que de pressió. Vol sentir-se recolzat per la direcció esportiva. Així doncs, aquests moviments apareixen com la clau perquè el tècnic alemany continuï desenvolupant el seu projecte amb il·lusió i estabilitat al Barça.