El Barça s’enfronta aquest dissabte, a partir de les 21.00 h, a l’Elx. Els de Hansi Flick busquen una nova victòria per distanciar-se a quatre punts del Reial Madrid, a l’espera del partit del conjunt blanc d’aquest diumenge. És obvi que hi ha moltes coses positives a destacar del moment dels blaugrana, però també hi ha aspectes a millorar. Un és el defensiu. I, sobretot, en els inicis dels partits.
L'avís de Flick sobre les remuntades
El Barça s’ha fet un expert en remuntades aquesta temporada, tal com ja va passar en l’anterior, i vol millorar per no haver d’arribar a aquestes situacions. Flick, en la roda de premsa prèvia al partit, ja va deixar clara la necessitat de fer un pas endavant en aquest aspecte: "Rebem massa gols, per això les remuntades. La mentalitat que tenim és creure sempre en nosaltres mateixos, però hem de fer les coses millor, especialment als inicis dels partits; hem d’estar sempre preparats des del començament, i és això el que vull veure de l’equip. Sempre és interessant veure partits del Barça, però al final tenim un gran potencial per treballar-ho, i és el que farem".

El Barça i la reacció de campió quan comença encaixant
En números, els blaugrana han començat per darrere en el marcador en 14 dels 33 partits disputats aquesta temporada, és a dir, en un 42,42 %. Una xifra molt elevada per a un equip que aspira a competir per tot. Això sí, la reacció dels culers quan encaixen un gol és increïble. D’aquests 14 duels, n’han perdut 4 i n’han empatat 1. És a dir, remunten gairebé el 65 % dels partits. Una altra bona dada és que rarament es deixen remuntar: en els partits que han començat per davant, els han guanyat tots, excepte un empat contra el Rayo Vallecano.
Ara, contra l’Elx, els culers buscaran començar bé i no anar a contracorrent. Perquè aquest fet, de moment, no els està perjudicant, però sí que podria fer-ho més endavant, en fases més decisives de la temporada. Com ja va passar l’any passat en l’eliminatòria contra l’Inter de Milà, quan, malgrat ser superior en gairebé tot moment, començar perdent tant a l’anada com a la tornada va jugar un paper clau en l’eliminació. Tot i això, també cal destacar la mentalitat guanyadora dels de Hansi Flick, que, comencin de la manera que sigui, s’aixequen i remunten en infinitat d’ocasions. Això no succeïa en anys anteriors, quan l’equip s'ensorrava a la mínima que rebia un cop. Mentalitat guanyadora, en diuen.
Tots els partits que el Barça ha començat perdent aquesta temporada
| Rival | Marcador | Resultat | Competició |
|---|---|---|---|
| Llevant | 2-3 | Victòria | LaLiga EA Sports |
| Oviedo | 1-3 | Victòria | LaLiga EA Sports |
| Reial Societat | 2-1 | Victòria | LaLiga EA Sports |
| Sevilla | 4-1 | Derrota | LaLiga EA Sports |
| Reial Madrid | 2-1 | Derrota | LaLiga EA Sports |
| Club Bruges | 3-3 | Empat | Champions League |
| Chelsea | 3-0 | Derrota | Champions League |
| Alabès | 3-1 | Victòria | LaLiga EA Sports |
| Atlètic de Madrid | 3-1 | Victòria | LaLiga EA Sports |
| Betis | 3-5 | Victòria | LaLiga EA Sports |
| Eintracht de Frankfurt | 2-1 | Victòria | Champions League |
| Reial Societat | 2-1 | Derrota | LaLiga EA Sports |
| Slavia de Praga | 2-4 | Victòria | Champions League |
| Copenhaguen | 4-1 | Victòria | LaLiga EA Sports |