Som a l'avantsala del Mundial de Fórmula 1 de 2024 i ja van presentant-se tots els monoplaces que es podran veure a la graella a partir del pròxim mes de març lluitant per un nou campionat. El gran esforç de totes les escuderies va destinat cap al mateix, evitar l'hegemonia de Red Bull i Max Verstappen, que ja apunta al seu quart títol consecutiu. Sembla que el nom del neerlandès està escrit a l'entorxat que es lliurarà el 2024, veient el gran rendiment obtingut l'any anterior, però no serà un passeig.

Principalment, perquè marques com Ferrari, Mercedes o la mateixa Aston Martin han fet un gran pas cap endavant, a priori, per tallar la sagnia i continuar rascant-li dècimes al crono i apropar-se al cohet de Milton Keynes. A l'equip de Fernando Alonso la il·lusió és màxima veient les primeres preses de contacte amb l'AMR24, que ha pal·liat les visibles carències de l'AMR23, a més d'estar dissenyat pels enginyers que van arribar procedents de Red Bull o Mercedes l'estiu anterior, amb tot el que això implica. Tanmateix, Lewis Hamilton i George Russell tenen molt a dir.

George Russell saludant al publico en Miami / Foto: Europa Press
George Russell saludant al públic a Miami / Foto: Europa Press

El W15, l'última esperança de Hamilton en Mercedes

Ahir 14 de febrer va ser el torn de la presentació de Mercedes i el seu nou monoplaça, el W15. I ha crescut l'esperança entorn del nou bòlid alemany que, precisament, ha nascut el dia dels enamorats. Potser, aquesta data, sigui per alguna cosa, i pugui sorgir una bonica història d'amor entre el cotxe de Toto Wolff i Lewis Hamilton, quina millor manera de tancar un cicle amb un nou entorxat a la seva butxaca, abans de partir cap a Ferrari, on, potser, també neix una bonica història d'amor.

De moment, centrats en el present, les sensacions amb el nou cotxe de Mercedes són molt bones, i el feeling entre els seus pilots ha estat molt positiu. Un fet que ja està fent tremolar Fernando Alonso i Aston Martin que, malgrat el gran pas endavant, continuaran estant per darrere del monoplaça alemany, com així es va veure el 2023, en un final de temporada negre per als de Silverstone i que va anar de menys a més per a l'equip dirigit per Toto Wolff, que va acabar segon per darrere de l'imbatible Red Bull.

Toto Wolff saludant en Austràlia / Foto: Europa Press
Toto Wolff saludant en Austràlia / Foto: Europa Press

Mercedes apunta alt amb el W15

En la seva incessant recerca del campionat, Aston Martin veurà com un altre dels seus rivals directes els pot passar per la dreta. Perquè no només els de Milton Keynes estaran per davant i seran els grans rivals a batre, a aquesta pugna ara s'afegeix Mercedes. Max Verstappen continuarà sent l'objectiu de tots, però després del desenvolupament del W15, cap dels dos pilots britànics no donarà el seu braç a torçar, ni li posaran les coses senzilles a 'Mad Max', que les hi prometia molt felices abans del llançament del nou cotxe.

"Sé del que és capaç aquest equip i estic increïblement agraït pel treball de totes les persones que estan a Mercedes. Cada vegada que estàs a la fàbrica, pots veure la passió i determinació de cada un. Estem tots mega-motivats per a l'any que tenim al davant i ho donarem tot en aquest camí que tenim", declarava l'heptacampió del món en la presentació del W15, en la que serà la seva última temporada als comandaments del cotxe alemany.

Lewis Hamilton bandera / Foto: Europa Press
Lewis Hamilton onejant la bandera anglesa / Foto: Europa Press

Per la seva part, George Russell, també ha dit la seva: "Tothom està molt emocionat i motivat per aconseguir que Mercedes torni al cim. Hem vist tots els dibuixos, ho hem vist al túnel de vent i conduint-lo al simulador. Però res d'això no importa fins que sortim a la pista i vegem quins temps per volta produïm".