Catalunya ha tornat a ser el tema estrella en els discursos de Cap d'Any dels presidents espanyols. En clau esportiva ha destacat el de Guillermo Fernández Vara, secretari general del PSOE a Extremadura, qui ha utilitzat Pau Gasol per parlar de les fronteres entre Catalunya i Espanya.
Després de citar un reguitzell d'autors extremenys i catalans com José de Espronceda i Josep Pla, Fernández Vara ha sentenciat que "Pau Gasol i José Manuel Calderón no són de països diferents".
El president socialista ha comparat així dos jugadors que han defensat la samarreta de la Selecció espanyola conjuntament en diverses ocasions.
EFE
Tot i que l'actual jugador dels San Antonio Spurs mai s'ha manifestat amb contundència sobre el procés català, el cert és que l'1 d'octubre del 2017, per exemple, va criticar obertament la violència policial de l'Estat espanyol.
A esto hemos tenido que llegar? Era la violencia necesaria? #NoALaViolència #SiAlDiàleg #StopViolence #Dialogue #NoAlaViolencia #SiAlDiálogo
— Pau Gasol (@paugasol) 1 d’octubre de 2017
Abans, en una entrevista al programa Fora de sèrie de TV3, a més, ja havia manifestat el seu desig de votar: "Sóc partidari de votar, transmetre el teu dret i tenir una opinió davant una possible situació social".