El Girona continua sense aixecar el cap. Aquest diumenge tenia l'oportunitat de donar un cop sobre la taula contra un rival directe per la permanència com és el Llevant, però el desenllaç ha estat tràgic. Una primera expulsió de Witsel al minut 30 i una altra de Reis en l'inici del segon acte, han acabat decantant un matx a favor d'un Llevant que no ha desaprofitat aquests dos regals amb els gols d'Etta Eyong (x2), Carlos Álvarez i Iván Romero (4-0). Així, els gironins seguiran una jornada més sense conèixer la victòria i en l'última posició de la Lliga. El pròxim repte serà San Mamés i el futur de Míchel cada cop és més incert.

Etta Eyong castiga un Girona amb 10

Malgrat que encara estem a la cinquena jornada de Lliga, el duel entre el Girona i el Llevant ja tenia tints de final per la permanència. I és que dos equips arribaven a la cita sense conèixer encara la victòria, amb només un punt sumat. El combinat català es va estrenar contra el Celta de Vigo (1-1), mentre que el valencià ho va fer davant el Betis (2-2). Un context que ha propiciat un partit carregat de tensió, on en els primers minuts s'ha imposat més la por de perdre que el desig de guanyar. Ara bé, el partit ha canviat dràsticament al minut 30, quan Witsel ha vist una doble groga. Dues entrades duríssimes que deixaven l'equip de Míchel de nou contra les cordes.

Etta Eyong celebra un gol del Llevant contra el Girona / Foto: EFE
Etta Eyong celebra el primer gol del Llevant, el seu segon amb la samarreta gronota / Foto: EFE

Ara havien de resistir durant més d'una hora amb un home menys. El context ha canviat radicalment i s'ha començat a notar des d'un primer moment. Només cinc minuts més tard de l'expulsió, el català Roger Brugué ha enviat una perillosa pilota dintre de l'àrea al pal. Aquest esglai ha estat només l'avantsala del primer gol del Llevant, obra d'Etta Eyong. El davanter camerunès s'ha elevat dintre de l'àrea i s'ha imposat a una feble defensa gironina amb una rematada de cap impossible d'aturar per a Gazzaniga (0-1, min. 43). Un gol que ha deixat totalment gelat Montilivi just abans al descans.

El Girona s'autosaboteja i acaba sense resposta

Al descans, Míchel ha introduït fins a quatre canvis per intentar canviar-li la cara a l'equip, però la segona part no ha pogut començar de pitjor manera per al Girona. Quan encara no s'havien complert ni cinc minuts del segon acte, el conjunt català ja havia rebut una nova vermella i un altre gol. Vitor Reis ha estat expulsat després d'una acció temerària i Carlos Álvarez ha transformat la falta amb un xut precís (0-2, min. 49). Ara sí, el partit semblava totalment decidit. Tant és així que abans del minut 60 ja hi ha hagut aficionats gironins abandonant Montilivi.

I encara hi ha hagut temps per a dos gols més del Llevant. El primer ha arribat al minut 70, després d'una defensa molt passiva del Girona, que ha deixat massa espai a Iván Romero per rematar des de dintre de l'àrea i certificar encara més la victòria granota (0-3, min. 70). Després d'aquest gol, Montilivi s'ha quedat quasi desert. Una mostra d'apatia i resignació que reflecteixen el preocupant moment que viu l'equip. Però és que encara quedava l'última diana d'Etta Eyong al temps afegit, que ha servit per tancar un matx per a l'oblit.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!