Una de les principals acusacions que ha hagut de suportar Gigi Dall'Igna és que va fer una moto diferent per a Marc Márquez i per a Francesco Bagnaia. En altres paraules, que el torinès tindria una moto inferior, una cosa que serviria per justificar el discret rendiment que està tenint aquesta temporada, en la qual tan sols ha pogut guanyar una cursa, de les 24 que s'han celebrat fins al moment, si comptem també les Tissot Sprint.

Sense cap dubte, és una de les notes negatives de la campanya en MotoGP, i ni tan sols ha estat la principal alternativa al lideratge, a més d'haver-se quedat fora del podi en diverses proves. Sense anar més lluny, en l'últim Gran Premi, celebrat a la República Txeca, va ser molt lluny de la seva millor versió, i no va acabar entre els tres primers ni dissabte ni diumenge, malgrat haver aconseguit la 'pole position', la primera i única d'aquest any.

Marc Márquez
Marc Márquez

Les coses no van bé per a 'Pecco', com és evident, i així ho demostra el fet que sigui tercer en la classificació general de pilots, i a 200 punts del seu company a l'equip oficial de Ducati, que ja té el títol pràcticament sentenciat, tot i que encara quedi la meitat del campionat. Però la realitat és que ambdós tenen exactament la mateixa moto, i les úniques variacions són depenent de la configuració que triï cada pilot.

Però Dall'Igna sí que ha de reconèixer que va fer una Demosedici GP 25 pensant molt més a acontentar Márquez i adaptar-se al seu estil de pilotatge, que per satisfer Bagnaia. Així ho han confirmat des d'Itàlia, assegurant que el líder de l'equip d'enginyers de Ducati va fer molt més cas als consells de Marc que als del seu compatriota, i va canviar un dels punts forts que tenia l'anterior moto, la GP 24, com era la frenada.

Pecco Bagnaia Ducati / Foto: EFE
Pecco Bagnaia

El '63' ha destacat sempre per ser un especialista a frenar tard, com feia el seu mentor, Valentino Rossi, però aquest curs està tenint molts més problemes amb el 'feeling' de la roda de davant, una cosa que ha provocat que perdi diverses dècimes en cada corba i que pateixi més caigudes.

Márquez, l'únic que s'ha adaptat a la nova moto

Márquez també és un especialista a l'hora de frenar, però ha sabut adaptar-se molt més a la nova moto, i aprofitar els punts forts que té. En canvi, ni Bagnaia ni Fabio Di Giannantonio no han sabut com fer-ho.

Dall'Igna defensa que ell no ha fet una moto pensant en ningú, i que són els pilots els que s'han d'adaptar a la moto, i no al revés.