Gigi Dall’Igna no aconsegueix salvar-se de les crítiques, i el seu treball és més qüestionat que mai. Encara que sigui l’enginyer amb més reputació dins de MotoGP, i és l’heroi de Ducati, sembla que s’ha relaxat, i el seu treball està en el punt de mira. Perquè de res no li ha servit convertir la Desmosedici en la millor moto, després d’arribar a la fàbrica quan vivia un moment molt delicat, ja que no lluitaven per victòries ni per podis, i pensar a conquerir un campionat era un somni impossible.
Només Casey Stoner va arribar a ser campió amb la marca de Borgo Panigale, i l'únic que va ser capaç de treure'n tot el potencial. La resta de pilots van fracassar, entre ells, Valentino Rossi, que no va aconseguir cap victòria durant la seva etapa vestint de vermell. Una cosa que va canviar amb l'arribada del prestigiós enginyer, que va ser capaç d'evolucionar la moto, i d'aconseguir que Andrea Dovizioso estigués lluitant amb Marc Márquez durant tres anys consecutius.

Finalment, la recompensa va arribar el 2022, de la mà de Francesco Bagnaia, que va revalidar el seu títol el 2023, mentre que Jorge Martín ho va aconseguir el 2024, i enguany ha estat el torn del ‘93’. Fins fa poc, no hi havia cap dubte que a la fàbrica de Bolonya havien creat una moto indestructible, i que era impossible que algú arribés a superar-los. Però ara les coses han canviat, i ha hagut de suportar algunes acusacions molt greus.
Començant per les de ‘Pecco’, que ha assegurat que Dall’Igna s’ha equivocat en la direcció que ha pres el projecte. El ‘63’ és la gran decepció del curs, i tot i que estava previst que pogués lluitar pel títol de MotoGP, la realitat és que avui dia no està ni entre els tres primers classificats, i s’ha quedat sense puntuar en tres dels quatre últims Grans Premis. I ha tirat tota la culpa a la Desmosedici GP 25, i en concret, a Gigi.

Perquè afirma que la moto que ha dissenyat està pensada única i exclusivament perquè Márquez pugui anar ràpid, i s'ha oblidat de la resta de pilots que componen l'estructura Ducati, començant per ell.
Aprilia pressiona Dall’Igna
A banda, Bagnaia creu que Dall’Igna s’ha relaxat, i s’ha conformat amb els resultats actuals. I les últimes novetats que ha incorporat a la moto no han funcionat.
Això ha provocat que altres marques com Aprilia s'hagin acostat molt a Ducati, i que la pressió hagi augmentat. Perquè ja no són tan favorits com abans.