Gigi Dall’Igna no s'escapa de les crítiques, i continua estant en el punt de mira per la seva gestió a l'hora d'evolucionar la moto. Perquè hi ha moltes teories conspiranoiques, iniciades per Valentino Rossi, que afirmen que el líder de l'equip d'enginyers de Ducati és el principal responsable dels pèssims resultats que ha obtingut Francesco Bagnaia. I és que han arribat a assegurar que s'ha oblidat completament del seu compatriota, i únicament s'ha centrat en acontentar Marc Márquez.
Això ha provocat que faci una moto feta a mida per a l'estil de pilotatge tan agressiu que té el ‘93’, i hagi creat una moto que únicament l'ilerdenc és capaç d'entendre. Una cosa que serviria per justificar la impressionant superioritat que ha mostrat durant tota la campanya, conquerint un nou trofeu de MotoGP amb tants punts d'avantatge, mentre que ‘Pecco’ s'ha hagut de conformar a pujar al podi de tant en tant.
De fet, durant els últims Grans Premis el que s'ha vist habitualment ha estat lluitar a les últimes posicions, o anar-se'n a terra. I a Itàlia han arribat a acusar de traïdor el prestigiós i experimentat enginyer, per prioritzar la felicitat del de Cervera, i ignorar les advertències del torinès, que des dels tests de pretemporada ja advertia que no es trobava còmode amb la Desmosedici GP 25, i no acaba d'entendre-la.
Ara, al país transalpí han aprofitat per exigir-li a Dall’Igna que es centri novament a recuperar la millor versió de Bagnaia, que ha de ser una prioritat per a Ducati. No poden deixar que un pilot de l'equip oficial continuï fent el ridícul cada cap de setmana, mentre percep un dels salaris més elevats del paddock, d'uns set milions d'euros a l'any. I amb la lesió de Márquez, tenen una excusa perfecta,
Perquè hauran de fer cas al ‘63’ a l'hora d'evolucionar la nova moto, la Desmosedici GP 26, que Marc no podrà provar fins al mes de febrer, durant els tests de Malàisia.
Dall’Igna, obligat a guiar-se pels consells de Bagnaia
Dall’Igna no té altre remei que deixar-se guiar pels consells de Bagnaia, i també pels d’Àlex Márquez i Fabio Di Giannantonio, que seran els altres pilots que tinguin una moto oficial, i puguin provar-la, per primera vegada, pocs dies després del Gran Premi de València.
Marc serà qui hagi d'adaptar-se a la Demosedici aquesta vegada.
