La preocupació continua augmentant a Ducati per culpa de la recent lesió de Marc Márquez. Tot i que ha arribat en un moment oportú, ja que havia deixat assegurat matemàticament el seu setè trofeu de MotoGP tan sols una setmana abans, al Gran Premi del Japó, això ha capgirat els plans que existien dins del box. Perquè la intenció és aprofitar que ja no hi havia res en joc per començar a provar peces noves, pensant en l'any següent.

La idea era incorporar alguns materials, durant les sessions d'entrenament o fins i tot a les curses, per conèixer l'opinió del ‘93’, i guanyar unes setmanes d'avantatge respecte als rivals. Perquè a la marca de Borgo Panigale no poden amagar la preocupació que existeix veient com s'han acostat marques com Aprilia, KTM i Honda, que han aprofitat les concessions, i són molt més a prop que abans, arribant a competir per victòries.
Gigi Dall’Igna, el líder de l’equip d’enginyers, assumeix que s’han relaxat en el desenvolupament de la nova moto, i això ha provocat que la Desmosedici GP 25 no sigui tan completa com la GP 24, i tingui molts més punts febles. Una cosa que tan sols el talent i la versatilitat de l’ilerdenc ha aconseguit camuflar, però que queda demostrat amb els resultats irregulars i discrets que han tingut Fabio Di Giannantonio, i en especial, Francesco Bagnaia.

La idea era recuperar de nou el terreny perdut, i guiar-se per les indicacions i els consells de Marc, que ja és, indiscutiblement, el nou líder i la referència de Ducati, un privilegi que fins fa poc era propietat d’en ‘Pecco’. Tot i això, Márquez no participarà en cap dels quatre Grans Premis que queden per celebrar-se enguany, és a dir, que estarà absent a Austràlia, Malàisia, Portugal i València. Ni tampoc arribarà als primers tests.
El període de recuperació total de l'ex del Gresini Racing Team serà d'unes 16 setmanes, és a dir, uns quatre mesos. I té clar que no forçarà ni correrà cap risc, per evitar cometre un error com el del 2020.
Dall’Igna resa perquè Marc pugui arribar a temps per al primer test del 2026
Dall’Igna ja ha assumit que haurà de treballar el doble, i molt més ràpid, per poder compensar la baixa de Marc durant el primer test. I resa perquè, almenys, pugui arribar a temps a les primeres proves que se celebraran el 2026, que se celebraran la primera setmana de febrer, al Circuit de Sepang.
En cas contrari, caldria esperar al 21 de febrer, a Tailàndia. Però Márquez no tindria temps per ajudar al desenvolupament de la Desmosedici GP 26, i pujaria a la moto sense conèixer-la, en una clara situació de desavantatge amb els seus rivals…