Els dos últims Grans Premis celebrats en MotoGP, el de França i el d'Anglaterra, són dels més bojos que es recordin en molt temps, i això hagi provocat que es produeixin múltiples sorpreses. Hi ha hagut accidents, banderes vermelles, i en especial, guanyadors inesperats, ja que ningú no podia arribar a imaginar-se que Johann Zarco o que Marco Bezzecchi aconseguirien la victòria. En especial, perquè ja no tenen una Ducati.
Però aquests resultats també han demostrat que les Desmosedici han deixat de tenir una superioritat tan insultant com la que tenien fins fa poc, i molta gent ha començat a especular que s'han quedat estancats en l'evolució de la moto. I han culpat, evidentment, Gigi Dall'Igna, que semblava haver creat una moto invencible el 2024, però que en aquest 2025 no ha aconseguit millorar res el rendiment, i fins i tot, moltes veus asseguren que han fet diversos passos cap enrere.
Un d'ells és Francesco Bagnaia, que va arrasar l'any anterior, aconseguint-ne més de la meitat de les victòries possibles, i que aquest curs tan sols ha pujat a dalt de tot del podi en una ocasió, comptant també amb les Tissot Sprint. A més, ha acabat a terra diverses vegades, i ha deixat de lluitar per victòries, havent d'esforçar-se per acabar entre els tres primers. En canvi, Marc Márquez sí que va començar arrasant i mostrant una superioritat brutal.
Tanmateix, mentre les Ducati s'han quedat estancades, la resta de marques sembla haver trobat el camí per arribar a ser competitives. I tenim l'exemple en Honda, que gràcies a Zarco acumula una victòria i un podi de manera consecutiva, o Aprilia, que va tornar a guanyar després d'un any de la mà de Bezzecchi, malgrat que Jorge Martín continua lesionat. I en Yamaha a poc a poc tornen a ser optimistes, amb les tres 'pole position' consecutives de Fabio Quartararo.
Tot això ha provocat que Dall'Igna sigui criticat per no haver evolucionat la Desmosedici tant com deuria durant aquest any, i això pot provocar que a la marca de Borgo Panigale perdin l'hegemonia que han tingut aquests últims anys.
Dall'Igna, acusat de fer una moto que només Marc pot dominar
I una de les crítiques que més ha hagut d'escoltar Dall'Igna aquests anys és que ha creat una moto que tan sols Marc pot dominar, i que pot provocar que a Ducati depenguin exclusivament de Márquez, com va passar en Honda.
Serà interessant veure què passa pròximament...