Si hi ha una cosa que ha quedat clara en aquest inici de temporada, és que Hans-Dieter Flick té una confiança nul·la en alguns jugadors, que pràcticament no han tingut oportunitats. I l'exemple més evident és el d'Andreas Christensen, qui a priori estava destinat a tenir un rol molt protagonista en les rotacions, després d'una campanya, l'anterior, marcada per les constants lesions que va patir, que el van obligar a estar molts mesos de baixa.

Andreas Christensen
Andreas Christensen

Quan va estar disponible, va deixar bones sensacions, i va deixar clar que podia ser una peça important en els sistemes del Barça. Durant l'etapa de Xavi Hernández, va ser un fix en les alineacions gràcies a la seva regularitat, la seva fiabilitat i la seva polivalència, que li permet jugar com a central o com a migcentre. Però les coses han canviat radicalment des de l'arribada de 'Hansi', qui en cap moment li ha demostrat la confiança necessària.

Ni tan sols el pobre rendiment defensiu de l'equip ha provocat que l'internacional danès pugui tenir regularitat. Quan es va anunciar la sorprenent venda d'Íñigo Martínez a l'Al-Nassr de l'Aràbia Saudita, molta gent tenia clar que el ‘15’ seria l'escollit per mirar d'omplir l'enorme buit que va deixar el central basc, i que seria el nou soci de Pau Cubarsí a l'eix de la rereguarda. Però la realitat ha estat totalment diferent.

Íñigo Martínez
Íñigo Martínez

Flick ha preferit apostar abans per Eric García o per Ronald Araújo, i ha relegat Christensen a l'ostracisme. Ha passat a ser la darrera opció en les rotacions, i tampoc no l'han ajudat les lesions que l'han continuat perseguint. Tampoc ajuda el fet que finalitzi contracte el 30 de juny, i que no existeixin negociacions perquè renovi. És a dir, que el seu futur és lluny del Camp Nou, i el més probable és que digui adeu amb la carta de llibertat sota el braç, tal com va arribar.

Molt han de canviar les coses perquè pugui continuar al Barça, i perquè pugui recuperar la titularitat.

Deco no descarta la venda de Christensen al gener

A més, com afirmen a Anglaterra, hi ha una gran possibilitat que Christensen no torni a jugar amb el Barça, si tot continua igual, i les lesions no el respecten. Perquè Deco no descarta en absolut la idea de traspassar l'ex del Chelsea o del Borussia Mönchengladbach durant el mes de gener.

Si arriba alguna oferta interessant, l'estudiaran amb calma, per evitar perdre'l totalment gratis.