Hans-Dieter Flick ara sí que sembla valorar de manera positiva l'arribada d'un nou lateral esquerre a la plantilla del Barça. Una idea que va rebutjar rotundament a l'estiu, afirmant que confiava plenament en les capacitats d'Alejandro Balde, que havia mostrat un gran nivell durant el curs anterior. Però, de nou, ha estat propens a patir lesions musculars, que han provocat que es perdi més de la meitat dels partits.
I el seu recanvi, Gerard Martín, ha deixat molts dubtes, en especial, en els grans partits. Ha quedat comprovat que no té el nivell necessari per ser titular indiscutible, i la intenció de ‘Hansi’ és la de reconvertir-lo a central, on creu que pot encaixar molt bé. D'altra banda, Jofre Torrents encara no s'ha estrenat com a titular, tot i haver estat una de les grans sensacions durant la pretemporada, i haver debutat amb el primer equip aquest any.

El tècnic alemany encara no veu preparat el defensa nascut l'any 2007 per poder ser una alternativa de garanties, i prefereix que continuï jugant amb el filial, per acumular més experiència a l'elit. De manera que ara sí que ha aprovat el pla de Joan Laporta i de Deco, de firmar un nou especialista per a la banda esquerra del Camp Nou. I controlen diversos noms propis, tot i que hi ha un clar favorit que destaca per sobre de la resta.
Perquè el nom que més convenç Flick és el d'Alejandro Grimaldo. És considerat com un dels millors del planeta en la seva demarcació, i així ho ha demostrat amb el seu sensacional rendiment a la Bundesliga, des que va aterrar a les files del Bayer Leverkusen. I, prèviament, també ho havia fet al Benfica, on va deixar de ser una gran promesa, per convertir-se en una realitat. I mai ha amagat que li encantaria tornar al Barça.

Va ser una de les grans promeses de La Masia, i va arribar a ser el capità del filial, però mai va tenir l'oportunitat de debutar en el primer equip.
Laporta dubta amb el retorn de Grimaldo, que va sortir del Barça per indisciplina
És innegable que Grimaldo seria un reforç molt interessant, i a més, no tindria un preu de sortida especialment elevat, gràcies a una clàusula de rescissió que existeix en el seu contracte amb el combinat ‘werkself’.
Però Laporta té dubtes amb el valencià, pel fet que va abandonar el Barça en el seu moment per indisciplina, barallant-se amb Luis Enrique, l'entrenador en aquell moment.