Fernando Alonso ha tornat a néixer. Almenys, està vivint una segona joventut en la seva meteòrica trajectòria en la Fórmula 1 de la mà d'un sorprenent Aston Martin. L'escuderia britànica ha fet un impressionant salt cap endavant amb la contractació del pilot asturià, que ha permès als de Silverstone competir per guanyar 'la lliga dels mortals, tenint en compte que Red Bull no té rival i lidera amb puny de ferro la classificació del mundial de constructors i ningú el traurà d'allà.

El Nano va sorprendre a tot el món quan va decidir fitxar per la marca verda, que l'any anterior havia quedat sisena posició, molt lluny de poder competir amb la resta d'escuderies. Però, aquest any, tot està sent diferent, i els de Lawrence Stroll, ja estan competint amb Mercedes i Ferrari per ser segons. Una situació que li havien promès a Fernando Alonso a Alpine, però que, com per tots és sabut, va ser una promesa incomplerta. Al pilot d'Oviedo el van menystenir, però ara es penedeixen.

Fernando Alonso Alpine Bahrein / Europa Press
Fernando Alonso durant la seva etapa en Alpine / Europa Press

Alpine va apostar per Ocon ...

L'escuderia francesa va prometre a Fernando un monoplaça guanyador per tornar a estar en les posicions davanteres, una situació que va estar molt lluny de produir-se, la qual cosa va provocar un ambient de crispació entre Otmar Szafnauer i el pilot espanyol, que va acabar amb Alonso firmant per Aston Martin.

De fet, del pilot espanyol va ser menystingut pel cap d'Alpine, en favor d'un Esteban Ocon que era el protegit de la marca francesa. Tant Fernando Alonso com el pilot d'Évreux, van tenir diverses disputes tant dins de pista com fora, i des del box sempre van escombrar per a casa, és a dir, sempre van ser molt complaents amb el francès.

Esteban Ocon en el Gran Premi de Mònaco / Foto: Europa Press
Esteban Ocon en el Gran Premi de Mònaco / Foto: Europa Press

... i ara es penedeixen

I en el dia d'avui, des d'Alpine, es penedeixen de la decisió. Szafnauer va apostar per Ocon com a carta guanyadora, demostrant que s'equivocava. El francès és el sisè pilot que més despeses ha suposat per al seu equip, i en el Gran Premi d'Àustria va demostrar no ser massa hàbil amb el volant, batent un rècord negatiu.

Esteban Ocon va igualar el rècord de Pastor Maldonado, de 2015, de rebre el nombre més gran de penalitzacions en una mateixa cursa, el francès va cometre tres infraccions que li van suposar 30 segons de sanció al final de la cursa. Un autèntic desastre que evidencia l'error d'Otmar Szafnauer, a qui volen fora d'Alpine, per haver deixat escapar Fernando Alonso, en favor d'un Ocon que no li arriba ni a la sola de les sabates. Ara Fernando Alonso és feliç i a Alpine ho estan passant realment malament, i és que, qui riu últim, riu millor.