Les expectatives generades entorn del nou Aston Martin cada dia són més elevades. Malgrat les declaracions de Lance Stroll, que va voler rebaixar la pressió respecte a aquesta temporada, assegurant que "no crec que el nostre objectiu sigui sortir i vèncer Red Bull. Volem arribar allà, evidentment. Però el nostre objectiu és ser l'equip més fort que puguem ser", el cert és que la gent prefereix quedar-se amb les paraules de Dan Fallows. L'enginyer va dir que Red Bull era totalment assequible, en una declaració d'intencions per la seva part, i és que aniran cap a ells.

El nou AMR24, totalment dissenyat pels enginyers procedents de Red Bull i Mercedes, ha tapat les carències del seu predecessor per permetre elevar el nivell competitiu del monoplaça. A priori, els errors comesos durant el transcurs de la campanya anterior, que es van fer evidents en la recta final, estan totalment solucionats. "Hem entès els problemes del cotxe i crec que hem fet molts experiments per prendre la direcció adequada en el AMR24", assegura Fernando Alonso a Motorsport Italia.

Fernando Alonso Situació|Llançament Stroll Aston Martin / Foto: Europa Press - Florent Gooden
Fernando Alonso i Lance Stroll / Foto: Europa Press - Florent Gooden

El AMR24 millora el seu predecessor...

Unes declaracions que han pres la metxa sobre una possible victòria número 33, el gran objectiu d'Aston Martin aquesta temporada envers Fernando Alonso. "Aquest hivern hem fet un gran pas endavant, però no tant com amb el AMR23. El punt de partida per a aquest any ja era molt fort en comparació amb l'any passat", afegia el bicampió del món, alimentant encara més les esperances. Si bé és cert que Red Bull infon la por amb el seu nou concepte 'futurista', a l'escuderia de Silverstone saben que tindran opcions.

Totes les declaracions vessades, tant pel Nano com pels caps visibles del projecte, conviden a l'optimisme, i el propi '14' reconeix que "evitarem els errors del 2023, aquesta vegada prendrem les decisions correctes". A les paraules emeses per tots els protagonistes, que fan pensar que el cotxe verd donarà un rendiment molt més gran, també cal sumar-li l'experiència del bicampió del món. I és que, malgrat tenir 42 anys, el d'Oviedo arriba al 2024 en el seu millor estat de forma.

Fernando Alonso saludant / Foto: EFE
Fernando Alonso saludant / Foto: EFE

... i Fernando Alonso arriba en el seu millor estat de forma

L'edat és només un número, almenys, per a Fernando Alonso. A les seves 42 primaveres ja ha deixat mostres evidents que la seva edat no li fa més lent, i és que, moltes vegades, el diable, quan és vell, sap més per experiència que per consell. La veterania adquirida pel bicampió del món al llarg dels seus 21 anys en la Fórmula 1 és un factor molt a tenir en compte, i és sempre és un grau. Ho ha demostrat durant els seus últims anys infinitat de vegades, amb avançaments màgics i defenses impossibles.

L'asturià s'ha estat preparant a consciència durant els mesos previs a l'inici del Mundial, sabedor que, a la seva edat, ha d'entrenar més. "Al gener vam començar a poc a poc amb la pretemporada amb els entrenadors i fisioterapeutes. Han entrat nutricionistes l'equip i estic més preparat per a la temporada més llarga en la Fórmula 1 i em sento millor que mai, el que sempre és bo", declarava Fernando Alonso, que ha arribat en un estat de forma òptim per afrontar un nou any en la disciplina.

Fernando Alonso podi Brasil / Foto: EFE - Sebastiao Moreira
Fernando Alonso celebrant el podi de Brasil / Foto: EFE - Sebastiao Moreira

"Tenim dades històriques del meu cos en càrdio: un quilòmetre, cinc, deu quilòmetres, en repòs... són molts tests de greix contra múscul, proves de reacció amb llums, màxims de gimnàs quant a pes i altres. En algunes proves, en els últims cinc o sis anys, es veia una baixada mínima de rendiment, sobretot en la part muscular, a partir dels 35 anys comences a perdre múscul, però aquest any hem aconseguit recuperar-lo a nivells màxims", diu el d'Oviedo, abans d'afegir que "són resultats sorprenents, molt positius, m'he entrenat amb més tranquil·litat i més temps. La temporada va acabar al novembre i vaig tenir més temps per entrenar. Ha estat un hivern amb més temps per a mi [...] per conduir altres cotxes, i això m'ha servit per arribar a la pretemporada en el millor estat de la meva vida".