No ha estat l'inici esperat, ni tampoc somiat, per a un Aston Martin que, a hores d'ara el 2023, ja havia collit dos podis de Fernando Alonso, ambdós amb una tercera posició. La realitat, com dèiem, és ben diferent, malgrat haver aixecat les expectatives amb unes declaracions sobre el AMR24 que van fer créixer l'optimisme, però de la dita al fet, hi ha una tirada. En pista, el rendiment del monoplaça verd ha estat més aviat baix, i de moment, el bicampió del món ha aconseguit una novena plaça, i una cinquena.

A una volta, com s'ha pogut veure en les classificacions, el cotxe verd és ràpid, però en ritme de cursa deixa molt a desitjar. De fet, per obtenir aquesta cinquena posició, Fernando, va haver de patir i arriscar molt en cada revolt, fregant els murs del circuit de Yeda, per resistir l'arribada del Mercedes de George Russell. Aston Martin no ha fet el pas endavant que s'esperava en aquest constant creixement per arribar a ser un equip a tenir en compte en la lluita pel Mundial, i Alonso ja ho ha fet saber.

Fernando Alonso / Foto: EFE
Fernando Alonso parlant per als mitjans de la F1 / Foto: EFE

Fernando Alonso en demana més a Aston Martin...

L'asturià ha exigit més al seu equip, i és que en la seva decisió final sobre si seguir, o no, l'any que ve, pot pesar molt el rendiment d'Aston Martin. Si Fernando segueix és perquè vol continuar lluitant per podis, victòries i pel Mundial, situació que ara mateix sembla que no es donarà amb la firma de Silverstone. "Había algun moment de dubtes quan vam parar en la volta 7 i vam entrar en una zona desconeguda i de sobte havia de fer 42 voltes amb els pneumàtics durs, van aguantar bé. Vam tenir un gran rival amb Russell i no podíem cometre cap error. Ha estat una cursa mentalment molt exigent", va dir el pilot de 42 anys.

"Molt ensurt perquè mai no vols cometre un error. El meu company era fora des d'aquesta volta 7. Em va passar una mica pel cap que si cometia jo un error hagués estat una clatellada per a l'equip. A veure com es dona Austràlia. Hem fet un petit pas de Bahrain aquí. Som ràpids en classificació i vam tenir la sort de ser davant de Mercedes i McLaren", va prosseguir Fernando Alonso, analitzant una mica com va ser la seva cursa, després de l'accident de Lance Stroll.

Fernando Alonso abraçada Lawrence Stroll / Foto: Europa Press
Fernando Alonso s'abraça amb Lawrence Stroll / Foto: Europa Press

... mentre se li tanquen les portes dels grans equips

"Intentarem continuar classificant bé, però cal buscar solucions per al ritme de cursa", va exigir Fernando Alonso, enviant un 'pal' al seu equip per poder fer del AMR24 un cotxe competitiu en les tandes llargues. De moment, és una exigència que sembla estar lluny de complir-se, la qual cosa suposa que el d'Oviedo estigui sospesant molt seriosament la possibilitat de retirar-se, una idea que cada vegada té més pes, perquè amb un Aston Martin molt per sota de les seves expectatives, s'ha quedat sense opcions.

A Fernando se li han tancat les portes de les grans escuderies per dos motius. El primer, per la seva edat, i després pel seu passat. Amb Ferrari ja lligant als seus dos pilots per a 2025, així com McLaren, Mercedes o Red Bull són dues de les forces que podrien donar-li empara a l'asturià, però no serà així. Ambdues busquen per als seus projectes pilots més joves. A més, el passat d'Alonso en els de Woking, on va coincidir amb Hamilton, ha fet enrere les escuderies, conscients de la mala fama del bicampió del món.