Arribava la segona cita de la temporada de Fórmula 1, a l'Aràbia Saudita, de nou acollint el Gran Premi dissabte. Un fet que tampoc no ha canviat el domini de Red Bull, perquè Max Verstappen s'ha tornat a passejar, una vegada més, sobre el circuit mentre la resta es barallava per les engrunes. Un dia més a l'oficina haurà pensat el neerlandès que no es cansa de guanyar amb un Red Bull que, malgrat les guerres internes, continua sense donar oportunitats a la resta de rivals, demostrant estar no un pas, diversos per davant. 'Mad Max' torna a pujar al més alt d'un podi que han completat Checo Pérez (2n) i Charles Leclerc (3r). Fernando Alonso ha estat cinquè.

Res nou sota la lluna (de l'Aràbia)

No hi ha hagut massa novetats, ni sorpreses, a la sortida. Verstappen ha arrencat sense problemes i, pràcticament, des de la primera corba ha començat a avantatjar els seus rivals. Mentrestant, en la batalla per la segona posició, Checo Pérez i Charles Leclerc es barallaven. Per la seva part, Fernando Alonso, en la segona volta de la cursa, s'ha vist superat per Óscar Piastri, caient del quart al cinquè lloc. I és que, com s'ha vist durant el transcurs de les 50 voltes, l'Aston Martin no té prou ritme per lluitar pel podi.

Tot transcorria amb aparent normalitat, tret d'algun conat d'Oliver Bearman d'anar-se'n contra les proteccions, debutant avui amb Ferrari per l'absència de Carlos Sainz, operat d'apendicitis. Tanmateix, ha estat Lance Stroll qui ha provocat el primer Safety Car sota la nit saudita, quan corria la volta 7. El canadenc ha tocat el mur, i se n'ha anat recte contra les barreres, després de trencar la direcció. Una situació que ha permès obrir la veda dels primers pit stop, i els canvis de pneumàtics que molts estaven esperant. I és que en un traçat com el de Yeda, les probabilitats d'això són altes. Així doncs, Alonso, Leclerc, Piastri, Pérez i Verstappen han decidit parar per posar les gomes dures, i aguantar fins el final.

En la represa, Lando Norris, que no ha parat, ha provat de liderar la cursa, però li ha durat poc temps, perquè Verstappen ha volat. El neerlandès anava a la seva mentre la resta es barallava. El seu company a Red Bull, ha passat Leclerc sense massa problemes, provant de trepitjar l'accelerador per fer matalàs després de la seva sanció de 5 segons per un unsafe release sobre Alonso. L'asturià ha vist com se li escapava Piastri per davant, però, per darrere, ha sabut mantenir a ratlla George Russell, que provava d'apropar-se, fins al moment.

Fernando Alonso tanca una bona cinquena posició

En l'equador de la cursa, alguns com Hamilton i Norris continuaven sense parar, un fet que ha produït una bonica batalla entre el de Mercedes i Piastri. Han aguantat a la perfecció els mitjans de Hamilton, que continuava estirant-los per fer una única parada, fent desesperar el de McLaren, que no aconseguia avançar-lo. La particular batalla entre el '44' i el '81' ha estat del poc destacable d'una cursa que no ha tingut cap misteri i que, perdonin-me, ha estat soporífera. Per desgràcia, és una cosa que sembla que es repetirà durant tota la temporada.

Ha estat quan quedaven 14 voltes que Hamilton ha decidit passar pel box de Mercedes per posar el pneumàtic tou, tractant d'aprofitar la poca degradació sobre el traçat i intentar posar una empenta final per arribar a la cinquena posició de Fernando Alonso, que com ha confirmat en la ràdio, ha canviat al xip de classificació, per mantenir una molt bona posició veient el ritme del AMR24. Una batalla en la distància, esgarrapant dècimes als seus perseguidors.

I és que després de totes les parades, el bicampió del món, s'ha col·locat en cinquena posició, però, a més de la batalla en la distància, Russell, el seu més immediat perseguidor, s'ha tornat a apropar. De nou, la gran habilitat de l'asturià, ha aconseguit que el britànic no hagi pogut amb ell, i tancar un gran resultat. Al final, l'estratègia de tous a final de cursa, no ha sortit com esperaven en Mercedes i McLaren, i és que tant Norris com Hamilton s'han quedat enrere.