Red Bull pot ser un trampolí cap a la glòria o un forat a terra cap a l'infern. La pressió quan es porta la granota de l'escuderia austríaca és màxima i, quan es té un company d'equip extraterrestre com ho és Max Verstappen, encara més. El pilot neerlandès va sumar a Àustria la seva cinquena victòria consecutiva, donant continuïtat a una dinàmica que sembla haver de prolongar-se fins al 26 de novembre a Abu Dabi. 

Mentrestant, 'Checo' Pérez va tornar a pujar al podi, en el seu cas, posant color a la negra ratxa de mals resultats que venia acumulant. De fet, va arrencar el cap de setmana de la pitjor de les maneres, encadenant la seva quarta qualy ​sense accedir a la Q3, però una tremenda remuntada des de la quinzena posició fins a la tercera resta força a la soga que li estreny el coll des de principis de temporada.

Max Verstappen Checo Perez podio trofeo GP Austria / Foto: EFE
Max Verstappen i Checo Pérez, al podi del Red Bull Ring / Foto: EFE

'Checo' Pérez segueix sonant com a possible sortida de Red Bull

I és que tot i el seu inici de Mundial amb dues victòries en quatre carreres, les circumstàncies han dut Sergio Pérez a estar a anys llum de Verstappen i, segons alguns mitjans, a prop de la porta de sortida de Red Bull. Només cal mirar la taula de la classificació general per veure la diferència.

Verstappen està en la seva pròpia òrbita, sí, però Pérez el secunda a 81 punts, només 15 punts per sobre d'un Fernando Alonso que no ha pogut competir ni de bon tros durant aquest cap de setmana. Sigui com sigui, molt sembla que haurien de canviar els registres del pilot mexicà per tal que Christian Horner, cap de la marca energètica, es repensi la seva decisió de concedir al tercer pilot de l'escuderia, Daniel Ricciardo, el seient que actualment ocupa 'Checo'.

Daniel Ricciardo riendo Red Bull / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla
Daniel Ricciardo, tercer pilot de Red Bull, rient / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla

En aquest cas, és el portal web donbalon.com el que informa d'una alternativa de futur que ve sonant des de fa mesos, però que amb els mals resultats quallats per Pérez en l'últim mes, sembla haver accentuat les seves possibilitats. Mentrestant, Verstappen segueix engruixint el seu avantatge al capdamunt de la classificació, a banda del seu ego. I és que, només arrencar la carrera del diumenge, Verstappen i Pérez va protagonitzar una lluita al límit on ambdós pilots van empènyer-se fora de la pista, essent Verstappen qui ho va fer abans de la primera corba i Pérez qui li va tornar la bruta jugada a la recta de dalt.

El filó de Fernando Alonso

En vista que Verstappen no té cap mena de miraments a l'hora d'ensenyar-li les dents al seu company d'equip com sí que s'evita en el cas de Ferrari, l'arribada d'un pilot del qui s'esperen grans prestacions com ho és Ricciardo pot afavorir els aspirants al tron d'un Verstappen que sembla que, si no és forçat, no té cap error per cometre. Aquesta seria la missió de Ricciardo, que amb el mateix avió que duu el neerlandès, podria lluitar de tu a tu amb l'encara no tricampió del món.