Poc queda, més que el nom, d'aquell equip que va fer campió a Fabio Quartararo. Des de la seva arribada a dalt de tot el 2021, el francès, s'ha anat desinflant de la mà de Yamaha. La mostra més clara del seu descens va ser l'any següent a coronar-se campió, quan li treia una gran diferència a Pecco Bagnaia en la lluita pel Mundial i va acabar perdent-lo en mans de l'italià, que ja suma dos títols consecutius.

A partir d'aquell moment tot ha anat a pitjor per a la marca japonesa. Si bé és cert que s'alimenten esperances després dels brots verds vistos en el Gran Premi de Portimao, a Quartararo no li sembla suficient. Les dues M1, la seva i la d'Alex Rins, van passar directament a la Q2, per primera vegada des de Sepang 2022, i el francès va acabar en un gran setè lloc, tenint en compte els problemes dels d'Iwata per fer competitives les seves màquines.

Alex Rins al box de Yamaha durant el GP de Portugal / Foto: Europa Press
Alex Rins al box de Yamaha durant el GP de Portugal / Foto: Europa Press

Quartararo, més crític que mai

Tanmateix, Fabio Quartararo que sempre ha mostrat un discurs prudent, alhora que pacient, s'està cansant de la lentitud de la marca dels diapasons. Han estat dos anys de transició, però, de moment, no s'ha generat gens d'optimisme per al pilot, que en diverses entrevistes, ha deixat el seu futur amb Yamaha en l'aire. Més aviat al revés, ara, el campió del món el 2021 es mostra més crític que mai amb el seu equip.

Des que va començar la nova temporada, el francès s'ha entossudit a manifestar els problemes de la seva muntura i, ni tan sols, la setena posició de Portimao no ha calmat els seus ànims. "Considerant l'esprint d'ahir (per dissabte), en termes de distància estava convençut que acabaria més a prop dels primers", va dir 'El Diablo', que va veure que la bandera de quadres onejava a més de 20 segons del cap.

Fabio Quartarado durant el GP de Portugal / Foto: Europa Press
Fabio Quartarado durant el GP de Portugal / Foto: Europa Press

A Quartararo se li esgota la paciència amb Yamaha

Preguntat sobre què li falta a la M1 de Yamaha, Quartararo respon sense embuts: "No es tracta d'una qüestió d'aerodinàmica només. No tenim cap problema greu o gran per resoldre, hi ha molts petits aspectes que hem de millorar pas a pas com la tracció, en l'electrònica, la geometria i la posició. Hi ha nombrosos detalls per arreglar i això és pitjor que un sol error important. Per això caldrà tenir paciència, ja que amb només dues motos és difícil ser ràpid a resoldre'l".

Precisament, els d'Iwata són l'únic equip de la categoria que no compta amb un parell de motos més a la graella, la qual cosa dificulta el desenvolupament de les seves muntures. Una situació a la qual estan provant de posar solució, amb unes negociacions amb Valentino Rossi perquè el VR46 Team es converteixi en la firma satèl·lit de Yamaha. De moment, Quartararo confia a continuar creient i encara que "recuperar tot el que ens falta no serà immediat" la paciència i el temps no són infinites.