Josko Gvardiol comença a convertir-se en un dels noms més vigilats del mercat. El central croat és a l'agenda del Barça, que busca un defensa de garanties per reforçar la plantilla de Hansi Flick, però el seu futur podria prendre una direcció molt diferent. Després del Mundial, el jugador vol avaluar seriosament la seva situació lluny del Manchester City i, en aquest escenari, el Reial Madrid apareix com el destí que més força comença a guanyar.
I és que al club blanc ja es treballa en possibles fitxatges per a l'estiu. Dins de l'entitat blanca se segueixen movent contactes, s'estudien possibles fitxatges i es parla amb l'entorn de jugadors per tenir feina avançada abans que el mercat entri en la seva fase decisiva després del Mundial.
Gvardiol agrada al Barça, però mira al Reial Madrid
La realitat és que el Barça veu en Gvardiol un perfil ideal. És esquerrà, potent, ràpid, amb bona sortida de pilota i capacitat per jugar tant com a central com al lateral esquerre. Per a Flick seria una peça molt útil, especialment si el club vol elevar el nivell defensiu i donar més seguretat a la porteria de Joan Garcia.
Tanmateix, el problema és en la competència. El Reial Madrid també necessita reforçar seriosament la seva defensa i considera que Gvardiol encaixa en el tipus de futbolista que pot liderar una nova etapa. La seva edat, experiència internacional i recorregut en l'elit el converteixen en una opció de màxim nivell. D'aquesta manera, encara que el Barça el tingui a l'agenda, el pla del jugador podria estar més a prop del Santiago Bernabéu si decideix abandonar el Manchester City.
Tot quedarà per després del Mundial
Gvardiol no vol precipitar-se. La seva intenció seria esperar al final del Mundial per valorar l'escenari amb calma, escoltar propostes i decidir si realment ha arribat el moment de sortir del City. El Reial Madrid, mentrestant, intenta posicionar-se. Sap que no serà una operació senzilla ni barata, però també que aquest tipus d'oportunitats no apareixen cada estiu.
Així doncs, el Barça pot trobar-se amb un problema important. El central que agrada a Flick i a Deco també és al radar blanc, i el jugador sembla disposat a mirar cap a Madrid quan acabi el Mundial. Gvardiol és a l'agenda blaugrana, però el seu futur pot acabar escrivint-se molt lluny del Camp Nou.
