La temporada 2024/25 s'ha acabat per al primer equip del FC Barcelona i no només ho ha fet amb excel·lents notícies en l'àmbit esportiu. El club blaugrana ha revelat les xifres d'explotació de la temporada de l'Estadi Olímpic Lluís Companys que, lluny de ser un llast, ha acabat per convertir-se en una gran oportunitat de creixement, unes xifres que, a més, segurament es multiplicaran quan el Barça torni al nou Spotify Camp Nou.

“El club ha superat àmpliament els objectius marcats, tant en facturació com en presència d'aficionats i aficionades en el camp”, explica el Barça. “S'ha aconseguit una facturació global un 57% superior a la de la temporada 2023/24, malgrat disposar d'un 13% menys d'entrades a la venda respecte al curs anterior, a causa de l'increment d'abonaments. Fins i tot tenint en compte que s'han jugat 4 partits més (Champions League i Copa del Rei), la mitjana per partit s'ha situat en 2,8 M€ vs. 2,0 M€, un +22% de creixement directe”, afegeix el club blaugrana.

Estadi Olímpic Lluís Companys Montjuïc Barça / Foto: FC Barcelona
El Lluís Companys abans d'un partit del Barça / Foto: FC Barcelona

Preus dinàmics per millorar els resultats

L'estratègia de venda feta servir pel Barça ha estat la dels preus dinàmics (Dynamic Pricing), amb els quals ha aconseguit “augmentar el preu mitjà un 39% sense afectar negativament l'assistència. De fet, l'èxit de venda s'ha situat en un 88%, un +13% respecte al curs anterior.”

L'estratègia ha incorporat també iniciatives com ara: prevenda exclusiva de producte prèmium, segmentació de públics i experiències, campanyes específiques per a mercats internacionals amb jugadors com a reclam i gestió de zones i preus per optimitzar l'ús de l'aforament disponible. “Aquest conjunt d'accions ha permès una optimització eficaç de la capacitat, sense renunciar a una forta presència de socis: el 56% de l'assistència total ha estat protagonitzada per abonats, socis o acompanyants”.

Pinya del Barça celebrant un gol contra el Reial Madrid / Foto: EFE
Els jugadors del Barça, celebrant un gol contra el Reial Madrid / Foto: EFE

Un Barça - Reial Madrid de rècord

El moment culminant de la temporada va ser el Barça - Reial Madrid de la Lliga, un partit en el qual l'equip blaugrana va sentenciar el campionat i en el qual el club va aconseguir un rècord absolut de facturació, 13.846.597 €, un +69% respecte al millor partit amb abonats (vs. Madrid, 22/23) i un +37% respecte al millor partit sense abonats (Supercopa 2017). El preu mitjà de les entrades va ser de 554 € (sense IVA), un +76% respecte al rècord anterior (Madrid 18/19).

Gran part de l'èxit d'aquestes xifres va ser la facturació VIP, que va ascendir fins als 4.253.299 €, un +38% respecte al millor precedent. Les entrades VIP Premium van tenir uns preus mitjans de 3.370 €.

 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!