La 'CATmanía' sembla ser un fenomen imparable. I és que el nou peluix del CAT, la mascota del Barça presentada pel club fa un any coincidint amb la celebració del 125è aniversari del club blaugrana, ha esgotat la primera remesa de 5.000 unitats en només 10 minuts, i això que només hi podia accedir els socis blaugrana i via web.
El plat principal arribarà demà divendres, quan el reclamat peluix es posi a la venda de manera global, ja per al públic en general i físicament a les botigues oficials del Barça, a un preu de 34,99 euros. Fa mesos que moltes persones havien expressat a través de les xarxes socials el desig de poder disposar d'un peluix del CAT, unes demandes que segons sembla són generalitzades, per la qual cosa al Barça confien que el nou producte de marxandatge es converteixi en un dels productes estrella d'aquest Nadal.
Un producte de museu
Després que fa uns dies en CAT, que disposa de perfil propi a X, anunciés la nova tassa amb la seva figura, va començar a córrer el rumor que el següent producte seria el peluix. Finalment, el Barça va convocar els mitjans de comunicació a un acte a la Sala Immersiva del museu blaugrana per presentar l'aclamat ninot. El plat fort ha estat la projecció d'un vídeo en què en CAT corre per les instal·lacions del club fins a arribar a la Sala Immersiva, fins que ha aparegut, en una vitrina i com si es tractés d'un objecte més del museu, el peluix.
Un cop presentat, els germans Grangel, responsables del disseny de l'exitós ninot, han posat al costat de Paloma Mikadze, cap visible de l'Àrea d'Identity de l'FC Barcelona. "Aquest llançament forma part d'una estratègia més àmplia destinada a enfortir una marca activa, dinàmica i en creixement, capaç de connectar amb les noves generacions a través de productes significatius i experiències autèntiques. La mascota CAT no és només un personatge: és un pont entre la marca i la seva comunitat, un element que genera proximitat i cohesió", ha anunciat el club blaugrana.
Un any de creixement imparable
Després del fracàs que va suposar l'oblidat Clam, la mascota que es va crear per al centenari del Barça, tornar a incidir en la creació d'una mascota per al club blaugrana era arriscat. Des del FC Barcelona, tanmateix, van apostar fort per la idea i van assignar el treball a l'Àrea d'Identitat del club i als Germans Grangel, referents internacionals en la creació de personatges per a estudis com DreamWorks, Sony, Universal Pictures o Warner Bros.
I el resultat va ser el CAT, que ha aconseguit assentar-se com una figura nova del Barça, amb una gran acollida per part de l'afició. En només un any, el CAT ha assolit 1,3 milions de seguidors a Instagram i 1,7 milions a TikTok, a més de protagonitzar col·laboracions amb mascotes d'altres clubs, com la Mosca Sisa (Girona), SuperPepino (Leganés) o Txurdin (Reial Societat).
