El Circuit de Barcelona-Catalunya és un dels traçats aerodinàmicament més exigents del calendari de F1. La seva barreja de corbes de tota mena obliga que la càrrega aerodinàmica sigui força elevada en comparació amb altres caps de setmana de pura recta com, per exemple, podria ser el de Shanghai o el de Las Vegas.
En qualsevol cas, a partir d'aquest GP d'Espanya, la Federació Internacional d'Automobilisme (FIA) ha endurit la normativa dels alerons flexibles, obrint un escenari d'incertesa. Tot i que aquesta mesura restrictiva que obliga a utilitzar alerons més rígids ja s'avançava que es traduiria en una diferència mínima quant a ritme, una dècima pot marcar la diferència.
Els lliures ja han avançat que una dècima és un món
Per exemple, en els Lliures 2, Fernando Alonso va ser una de les millors notícies per a l'afició desplaçada a Montmeló. L'asturià va marcar el 7è millor temps amb l'Aston Martin, això sí, amb gent com Lewis Hamilton, Isack Hadjar o els dos Williams per darrere. En qualsevol cas, la volta de l'espanyol va ser molt competitiva i, inclús, des del box de l'escuderia britànica es va destacar com una grata sorpresa.
I en aquest sentit, cal destacar que es va quedar a tres mil·lèsimes del temps d'Andrea Kimi Antonelli (6è) i a 41 del de Charles Leclerc (5è). Així doncs, queda més que clar que, efectivament, una dècima és un món. Aston Martin és un dels equips que ha aprofitat un escenari idoni per introduir peces com ho és Montmeló, però també ho ha fet Williams, RB i Ferrari, que estan cridats a mostrar un caràcter competitiu aquest cap de setmana.
De fet, l'enduriment de la normativa hauria de reduir la bretxa entre McLaren i la resta perquè l'equip papaya és un dels que més 'flexa', però, almenys als lliures, ni Lando Norris ni Oscar Piastri han deixat veure cap indici de debilitat. Més aviat al contrari. En qualsevol cas, Aston Martin sí que sembla haver fet una petita passa endavant, confirmant l'evolució demostrada l'Emília-Romanya. Mentrestant, amb els Williams i els RB havent-se preocupat de fer altres proves que no pas de buscar un crono, romanen en dubte en comparació a l'AMR25. Sigui com sigui, amb factors directament determinants en el ritme com les càrregues de combustible, que sempre són una incògnita en els entrenaments, l'enduriment de la normativa dels alerons flexibles és un meló per obrir que pot donar alguna sorpresa poc esperada a la cursa. A més a més, cal recorar que queda molta temporada.