El 2023 ha estat un any de grans alegries per a un Red Bull que segueix en un ascens imparable. Els de Milton Keynes han sumit la resta d'equips en una tirania absoluta, perpetuant un dels dominis més grans que es recorda en la Fórmula 1. Aquesta temporada la superioritat dels austríacs ha estat insultant i no ha deixat els seus rivals ni tan sols apropar-se a la glòria. Tan sols en una ocasió, Singapur, no hi va haver cap pilot Red Bull al podi.
A Milton Keynes són molt feliços ara mateix i continuen pensant a sortir disparats com un coet, el que ha construït Adrian Newey, cap a un nou campionat el 2024. El cert és que la marca de la beguda energètica s'ha guanyat a pols la seva condició de favorita, i el seu seient és un dels més cobejats a la graella. Tanmateix, tot cicle arriba a la seva fi, i són diversos els que auguren que Red Bull podria patir un clar descens de rendiment l'any que ve.
Jean Todt pronostica una davallada de Red Bull
Com li passés a Michael Schumacher amb Ferrari el 2005, tot el que puja baixa i la superioritat aclaparadora d'il cavallino rampante es va veure interrompuda. Una davallada de rendiment dels de Maranello que coneix a la perfecció Fernando Alonso, que la va aprofitar per conquerir els seus dos mundials consecutius que actualment ocupen les seves vitrines.
Davant de l'actual situació de domini de Max Verstappen i Red Bull, Jean Todt, exdirectiu de la Fórmula 1 i excap de Ferrari, ha parlat sobre aquesta superioritat. El francès considera que el 2024 pot ser l'any de davallada per als de Milton Keynes, i ho ha comparat amb la situació que van viure els italians el 2005.
"Veig similituds entre ambdues eres. Red Bull ha creat un equip guanyador amb un pilot extraordinari. No recordeu el 2005? El mateix equip, els mateixos pilots després d'una temporada plena de triomfs, i encara que teníem a Schumacher, vam deixar de ser competitius", va assegurar Todt en una entrevista concedida a La Stampa.
Red Bull, com Ferrari el 2005
En Red Bull han fet cas omís de les declaracions de Todt, en un intent per part de l'exferrarista de posar pressió als de Milton Keynes. Tanmateix, són molts els equips que esperen una caiguda de rendiment dels austríacs, que desencadenaria una autèntica guerra acarnissada per aconseguir la primera posició, i que permetria ajustar el mundial i fer-ho molt més emocionant.
Atesa l'enorme igualtat entre escuderies com McLaren, Ferrari, Aston Martin, Mercedes o McLaren, el mundial quedaria a un puny si Red Bull torna a descendir als inferns. Si parlem de pilots, el més experimentat i capacitat per aprofitar aquest tipus d'oportunitats és un Fernando Alonso que lluitarà per la 33, el seu tercer mundial, i que ja sap el que és posar fi a un domini d'aquest tipus, com va fer el 2005.