El Futbol Club Barcelona va anunciar de forma oficial dimecres un nou acord de patrocini amb la República Democràtica del Congo. Fins al moment, cap de les parts implicades no s'havia pronunciat al respecte, però Didier Budimbu, ministre d'Esports del Congo, ha sortit al pas per defensar i explicar l'acord en una entrevista a Jeune Afrique.

"10 milions de dòlars són una carretera de 4 o 5 km. Ens hauríem de privar d'entrenar jugadors per això?"

L'aliança entre el Barça i la RDC representa un compromís compartit per fomentar el desenvolupament poliesportiu dins del país africà. El club blaugrana contribuirà a enriquir la formació de joves esportistes, creant i desenvolupant un programa d'activitats esportives (incloent-hi campus i clínics) destinat als nens de la regió, mentre que la República Democràtica del Congo pagarà 10 milions d'euros durant cada un dels quatre anys que dura el tracte. Tal com reconeix Budimbu, "això representa una important inversió en la nostra joventut i el nostre esport".

El ministre d'Esports del Congo ha volgut deixar clar que en l'acord amb el Barça "el principal és l'entrenament i el desenvolupament dels joves", els quals seran beneficiats d'una col·laboració que farà un salt qualitatiu a nivell futbolístic a un país que no podia deixar escapar aquesta oportunitat. "Les samarretes són només un complement. Si descobríssim Messi entre els 50 joves congolesos que aviat s'incorporaran al Barça, què diries?", explica un Budimbu que recalca que estan "invertint en Barcelona per trobar a un Messi congolès" i recolza el conveni de la RDC amb el Barça: "10 milions de dòlars són una carretera de 4 o 5 km. Ens hauríem de privar d'entrenar jugadors per això? Els països grans ho fan, com Costa d'Ivori o Ruanda. Per què no nosaltres, la República Democràtica del Congo?".

Finalment, l'acord entre el Barça i la República Democràtica del Congo inclou també la creació de la Casa de la RDC a les noves instal·lacions de l'Spotify Camp Nou. Un aspecte que, segons Budimbu, serà important per donar a conèixer al món el creixement que està experimentant el país africà: "La República del Congo obtindrà un espai VIP a l'Spotify Camp Nou, el qual s'utilitzarà en esdeveniments especials, a més d'una sala d'exposicions de 80 m² per promocionar el seu destí i els seus productes".

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!