A falta que es faci oficial, Pep Guardiola dirigirà el seu últim partit al Manchester City el pròxim diumenge davant l'Aston Villa, tal com va avançar The Athletic. El tècnic català es podrà acomiadar de la que ha estat la seva afició durant els últims 10 anys en un dia que marcarà un abans i un després en el futbol anglès. 

El pròxim destí de Pep Guardiola

L'extècnic blaugrana ha aconseguit 20 títols amb el combinat skyblue, entre els quals destaquen 6 Premier League i una Champions. El llegat que deixa enrere Pep Guardiola és únic i el que tothom es pregunta ara és: quin serà el seu pròxim destí?

3bb09fff601df744ce0b6e83797bd33ccc596633w

No és un secret que el míster de Santpedor sempre ha deixat clar en diverses entrevistes que en un futur li agradaria entrenar alguna selecció, per la qual cosa és molt probable que el seu pròxim pas sigui aventurar-se amb el combinat nacional d'algun país.

Davant d'aquesta situació, els rumors han anat en augment i una de les opcions que ha començat a sonar amb més força és la selecció italiana, que en aquests moments pateix una de les pitjors crisis de la seva història en quedar-se per tercera vegada consecutiva sense disputar un Mundial. 

Fabio Capello no el veu com a tècnic d'Itàlia

Fins i tot Fabio Capello va ser preguntat per aquest aspecte recentment i va deixar unes declaracions bastant crítiques amb Pep Guardiola a La Gazzeta dello Sport: "Estem parlant d'un gran entrenador, però un que està acostumat a dir: 'Necessito dos migcampistes', i els compren", va sentenciar el míster italià. 

Fabio Capello
Fabio Capello

Encara que s'hagi relacionat directament l'entrenador citizen amb la selecció azzurra, la realitat és que de moment el seu destí no està decidit i l'opció més real és que es prengui un any sabàtic per escollir amb tranquil·litat la seva pròxima aventura a les banquetes. Tot i això, no es descarta que en les pròximes setmanes, si es confirma la seva marxa del Manchester City, puguin aparèixer diversos clubs o seleccions que licitin per aconseguir els serveis de Pep, ja que continua sent un dels millors entrenadors del món. 

Si tenim en compte els antecedents amb entrenadors que havien entrenat clubs i van passar a entrenar una selecció, l'exemple més recent és el de Carlo Ancelotti. El míster italià va abandonar el Reial Madrid fa poc més d'un any per agafar el comandament de la selecció brasilera, a la qual dirigirà en el pròxim Mundial.

Altres tècnics coneguts també van fer aquest mateix camí, deixant el futbol de clubs per assumir el repte de dirigir una selecció nacional. És el cas de Luis Enrique, que va passar pel Barça abans de posar-se al capdavant d'Espanya o Vicente del Bosque, que va dirigir el Reial Madrid abans de liderar la selecció espanyola. També ho van fer Hansi Flick, que va arribar a Alemanya després de triomfar al Bayern de Múnic; Roberto Mancini, amb passat en clubs com l'Inter i el Manchester City abans de dirigir Itàlia; i Antonio Conte, que, després d'entrenar la Juventus, el Chelsea, l'Inter i el Tottenham, també es va asseure a la banqueta de la selecció italiana.