El triomf del Barça davant el RCD Espanyol va deixar bones sensacions al vestidor del conjunt blaugrana, però també algunes conclusions importants de cara als pròxims compromisos. I una d'elles afecta directament el centre del camp, on hi ha una sèrie de baixes que condicionen per complet l'horitzó que té Hansi Flick.

El tècnic alemany va provar Frenkie de Jong en els minuts finals del partit, donant-li al voltant de deu minuts en una posició més avançada, després de cinc setmanes de baixa. Tanmateix, el que semblava una prova per mesurar el seu estat físic va acabar confirmant els dubtes amb què el neerlandès encara no està preparat per assumir un paper clau en un partit de màxima exigència. Especialment al Metropolitano.

Flick no vol riscos en un partit decisiu

El tècnic alemany tenia l'oportunitat d'avaluar de primera mà el ritme de De Jong després del seu retorn als terrenys de joc. Però la realitat és que el migcampista no va mostrar encara la intensitat ni la continuïtat necessàries per a un duel d'alt nivell.

EuropaPress 7228836 frenkie jong del fc barcelona en acció durant el partit de laliga ea sports
EuropaPress 7228836 frenkie jong del fc barcelona en acció durant el partit de laliga ea sports

I és que el Barça té a l'horitzó un xoc crucial davant l'Atlètic de Madrid, amb la missió de remuntar en la tornada dels quarts de final de la Lliga de Campions. Un partit on no hi ha marge per a errors ni experiments. Cal sortir amb tot. La idea inicial passava perquè De Jong pogués acompanyar Pedri a la sala de màquines, però després del que es va veure en el derbi, el cos tècnic no el veu preparat per assumir aquesta responsabilitat des de l'inici.

El centre del camp, en el punt de mira

La decisió de Flick obliga a replantejar l'esquema per a un dels partits més importants de la temporada. La prioritat és la de garantir equilibri, ritme i control al centre del camp per a assolir una remuntada complicada, però més que possible.

D'aquesta manera, el tècnic apostarà per jugadors que estiguin al cent per cent físicament, deixant a De Jong com una opció secundària, possiblement des de la banqueta. La intenció és que vagi recuperant sensacions sense precipitar el seu retorn. La realitat és que el Barça s'hi juga molt a Europa i qualsevol detall pot marcar la diferència. Així doncs, Flick ha optat per la prudència i De Jong haurà d'esperar, mentre l'equip busca la seva millor versió en un moment clau del curs.