La defensa del Reial Madrid pot presentar variacions durant les setmanes vinents. Perquè han perdut la contundència i la seguretat que van exhibir a l'inici de la campanya, i hi ha un clar assenyalat per damunt de la resta, que és Dean Huijsen. Va sorprendre tothom amb la seva ràpida i senzilla adaptació, i va donar la raó a Xabi Alonso i a Florentino Pérez per haver apostat per la seva incorporació durant aquest estiu, a canvi d'una important quantitat de diners.
Els gairebé 60 milions d'euros que van haver d'invertir per reclutar l'hispà-holandès semblaven estar justificats, encara que ara han aparegut els dubtes. I és que en els grans partits no ha aparegut, i se l'ha vist molt nerviós, precipitat i erràtic. Això ha provocat que molta gent assenyali que encara està molt ‘verd’, i que necessita una mica més de paciència per ser considerat com intocable, i com el millor soci per Eder Militao.

Semblava formar un gran tàndem al costat de l'internacional brasiler, ja que un és destre i l'altre és esquerrà, i tots dos amb una gran envergadura. Mentre el ‘3’ s'encarregaria de posar la contundència i la velocitat a la defensa, el ‘24’ era l'elegit pel tècnic basc per sortir amb la pilota controlada. Però l'experiment no ha funcionat com estava previst, i això pot provocar que l'ex de l'AS Roma, de l'AFC Bournemouth, del Málaga i de la Juventus de Torí perdi el seu lloc.
Alonso continua confiant en Huijsen, però és lògic que no estigui satisfet amb les seves últimes actuacions, i que pugui realitzar alguna modificació en el sistema. En especial, de cara als partits més exigents, com el de l'Athletic Club de Bilbao o el del Manchester City, que es disputaran a principis de desembre. I l'as que Xabi té guardat sota la màniga respon al nom d'Antonio Rüdiger, qui per a aquestes dates ja hauria d'estar disponible una altra vegada.

Va patir una lesió que l'ha mantingut allunyat dels terrenys de joc des de fa un parell de mesos, i que tan sols li ha permès disputar un partit. Per sort, pareix que ja ha entrat en la recta final de la seva rehabilitació, i que aviat podria reaparèixer.
Rüdiger, una amenaça per a Huijsen
Alemanya assegura que Rüdiger està convençut que es guanyarà la confiança d'Alonso, i recuperarà el seu estatus de líder de la defensa al Madrid, com ho va ser amb Carlo Ancelotti.
Una amenaça per a Huijsen, i una benedicció per a Militao, qui creu que es pot compenetrar molt millor amb l'experimentat central germànic.