Encara que ja hagin passat alguns dies, Fede Valverde continua sent a la boca de tothom pel que va passar aquesta setmana, en el xoc contra el modest Kairat Almaty. Perquè va ser sorprenent veure com desapareixia de l'alineació del Real Madrid, i com es va quedar sense jugar ni un sol minut. I poc després es va filtrar que no havia estat una decisió tècnica de Xabi Alonso, per donar-li descans, sinó un càstig per les seves declaracions més recents.
Al mànager basc no li va agradar gens ni mica que desafiés la seva autoritat, i que es negués a jugar com a lateral dret, afirmant que ell “no havia nascut per ser defensa”. Un gest que l'exentrenador del Bayer Leverkusen i de la Reial Societat B va considerar que no era acceptable, per ser un mal exemple per als seus companys, en especial, per als més joves. I, en especial, quan es tracta d'un crac que és dels més veterans, i que és un dels capitans.
L'internacional uruguaià es va defensar a les seves xarxes socials, i va provar de desmentir-ho tot, tot i que ja era massa tard, i la seva actitud a la banqueta tampoc no va ser l'adequada, negant-se a escalfar amb la resta dels suplents. Ja està en el punt de mira, i una de les grans incògnites era veure si jugaria contra el Vila-real, tot i que de nou va aparèixer a l'alineació, i va completar els 90 minuts, actuant, aquesta vegada sí, com a lateral dret, una demarcació on hi ha moltes baixes.
Per exemple, la de Dani Carvajal, que no va dubtar a retreure el comportament de Valverde. Perquè va exercir com a capità, i va voler parlar amb el seu company en privat, per demanar-li que es concentri únicament a complir amb les seves responsabilitats com a futbolista del Madrid, i jugar on la situació ho requereixi. A més, era una situació d'extrema necessitat, per les lesions que hi ha.
El ’2’ va intentar ajudar en Xabi, amb qui té una gran relació, i va fer tot el possible per calmar en Fede, i demanar-li que aquesta situació no es torni a repetir. Perquè al Santiago Bernabéu no es poden permetre problemes d’aquest tipus. I menys, en un moment tan tens, ja que venien de ser golejats al derbi per l’Atlètic de Madrid.
Fede aprèn del seu error
Fede va agrair a Carvajal el detall d'haver contactat amb ell, i va acceptar els seus consells, com han revelat altres diaris. I ha promès que no tornarà a passar.
De fet, es quedarà a Madrid durant aquests dies, i no viatjarà amb la seva selecció, per descansar i estar al 100% en els compromisos següents, i serà un dels pocs efectius disponibles per a Alonso aquests dies.